Škoda

Designová studie čtyřdveřového kupé VisionC prozradí ledacos o vzhledu připravovaných modelů. Prvním zástupcem produkčních premiér bude nová generace terénního kombi Škoda Octavia Scout, druhým octavia přizpůsobená pro provoz na stlačený zemní plyn CNG.

Škoda: Prvním zástupcem terénního kombi od Škody bude Octavia Scout.
Autor: archiv Blesku

Suzuki

Evropskou premiéru oslaví malý hatchback Celerio, který nahradí hned dva současné modely: Alto a Splash. Japonský výrobce chce v nejmenším segmentu oslovit především prostorným interiérem a velkým kufrem. Na český trh novinka dorazí před koncem letošního roku.

Suzuki: Evropskou premiéru oslaví malý hatchback Celerio.
Autor: archiv Blesku

Volkswagen

Němci drží jazyk za zuby, z chystaných exponátů ale potvrdili modernizovaného konkurenta fabie: Model Polo.

Volkswagen: Němci představí modernizovaného konkurenta fabie - model Polo.
Autor: archiv Blesku

Citroën C5

Zcela novým modelem Citroënu bude minivůz z českého Kolína, který opět ponese označení C1 a my vám ho představili před týdnem. Na stánku nebude samo: Kombi střední třídy C5 Break reaguje na současné módní trendy a ukáže se v oplastované verzi C5 CrossTourer. Označení "terénní" je potřeba pečlivě zvážit, kombi má výhradně pohon předních kol a zvýšení podvozku je jen decentní.

Citroën: Jeho novým modelem bude minivůz z českého Kolína C1 a kombi C5 Break.
Autor: archiv Blesku

Peugeot

Z Kolína se do Ženevy přijede představit nová generace městského vozu 108. V jeho světle by ale neměla zapadnout ani další výstavní premiéra, a sice 308 SW - kombi nižší střední třídy. Pod jeho kapotou se představí nový přeplňovaný tříválec 1.2-e-THP.

Peugeot: Z Kolína se přijede představit nová generace městského vozu 108, zapadnout by neměla ani premiéra 308 SW.
Autor: archiv Blesku

Ford

Nejdůležitější model evropského Fordu se po třech letech výroby dočkal modernizace - u focusu ji vzali od podlahy: dostal úplně novou tvář, která navazuje na nový styl značky započatý fiestou a připravovaným mondeem.

Ford: Nejnovější model evropského Fordu se po třech letech dočkal modernizace.
Autor: archiv Blesku

Opel

I Opel se pochlubí outdoorovou úpravou své nedávné novinky. Adam do lehkého terénu ponese přídomek Rocks.

Opel: Novou outdoorovou úpravou se pochlubí model Rocks.
Autor: archiv Blesku

Fiat

Malá panda opět obula pohorky a coby Panda Cross naváže na úspěchy terénních předchůdců.

Fiat: Panda Cross naváže na úspěchy terénních předchůdců.
Autor: archiv Blesku

Tip pro závodní nadšence

V rámci autosalonu puroběhne speciální výstava dvaceti okruhových speciálů, které se v letech 1923-2013 účastnily vytrvalostního závodu 24 hodin LeMans.

Již zítra na Blesk.cz online přenos!
Autor: Blesk.cz - Ramon Hofman

Jedeme na autosalon

Kdy?

Od 6. do 16. března 2014
Pondělí – pátek od 10 do 20 hod.
Sobota – neděle od 9 do 19 hod.

Vstupné na autosalon  
Dospělí 16 CHF (360 Kč)
Děti od 6 do 16 let 9 CHF (200 Kč)
Skupiny nad 20 osob 11 CHF (250 Kč)/osobu
Kurz ČNB k 20. 2. 2014: 1 CHF = 22,442 Kč

Kam?

Adresa výstaviště:
Palexpo SA
Route François-Peyrot 30
CH-1218 Grand-Saconnex

Kudy?

Cesta autem z Prahy do Ženevy měří 960 km a trvá přibližně 10 hodin. Optimální trasa vede po dálnici D5 na hraniční přechod Rozvadov a potom dál po německé A6. Doporučujeme jet až před Mannheim a tam sjet na dálnici A5 směr Karlsruhe. Tato dálnice vás dovede až na švýcarskou A2, ze které musíte sjet na A1 a po ní pokračovat přes Bern a Lausanne až do Ženevy. Výstaviště leží hned na začátku města přímo u letiště. Řada společností pořádá na autosalon autobusové zájezdy.

Náklady na cestu

Německé dálnice jsou zdarma. Švýcarské dálnice jsou zpoplatněny ročním kuponem za 900 Kč. Doporučujeme jej koupit v Česku, například v pražském sídle ÚAMK, na vybraných poštách nebo v provozovnách ABA. Cestou lze známku pořídit na německých čerpačkách před švýcarskými hranicemi nebo přímo na nich.

Naše rada

Pokud hodláte v Ženevě strávit více než jeden den, počítejte s velmi omezenými možnostmi ubytování (pravidelní účastníci si rezervují hotely klidně půl roku dopředu), navíc za extrémně přemrštěné ceny. Vyplatí se tedy ubytovat dál od města, klidně ve francouzských horách půl hodiny až hodinu jízdy autem.