Ostřikovače

Letní kapalinu do ostřikovačů s klidem doplňte tou zimní. Jsou vzájemně kompatibilní. Ale pozor! Když smícháte letní (do 0 °C) a zimní (–30 °C) půl na půl, nedostanete směs do –15°C, ale jen zhruba do –8 °C. Na začátku mrazů proto používejte zimní směs co nejnižší –30 °C, –40 °C, klidně i koncentrát –60 °C.

Nafta

Zimní naftu (třída F) s filtrovatelností do –20 °C musí povinně nabízet všichni pumpaři od 1.12. Někde ji ale mění již v půli listopadu. Nahradí s ní přechodovou naftu (třída D) s filtrovatelností do –10 °C, kterou používají povinně od října. Máte-li v nádrži velké množství přechodové, nebo dokonce ještě letní nafty, dolijte do nádrže zimní aditivum a dotankujte zimní naftou. U benzinu se bát nemusíte, ten startuje i v –40 °C.

Baterie

Plně nabitý akumulátor snese teploty do –50 °C. Vybitý ale může zmrznout již při teplotě pod 0 °C a při pokusu o nastartování a úplném vybití odejde do věčných lovišť. Jezdíte-li pravidelně kratší trasy a auto necháváte na noc odstavené na parkovišti, zaděláváte si proto na problém. Před příchodem mrazů dobijte baterii naplno a přes zimu to pravidelně opakujte.

Chladič

Je důležité přeměřit bod mrznutí chladicí kapaliny a případně dolít koncentrát. Ten se totiž míchá s destilovanou vodou a při špatném poměru může kapalina zamrznout a roztrhnout chladič. Přeměřit ji můžete speciálním hustoměrem, nebo vám to udělají v servisu. Schopnosti kapaliny v chladiči můžete vyzkoušet i tím, že trochu odsajete a ve skleničce dáte do mrazáku, kde bývá okolo –18 °C. Může zgelovatět, ale neměla by zmrznout.

Zámky

Při prudkých změnách teplot je ráno z vody tvrdý led. Když voda zkondenzuje a pak zamrzne v zámcích vozu nebo k sobě přimrazí dveře a jejich rám, problém je na světě. Pořiďte si proto co nejdříve odmrazovač zámků, který v drogerii seženete za 20 korun a můžete ho použít i preventivně. Těsnění dveří zase zlehka přetřete silikonovým olejem nebo glycerinem. K rámu pak nepřimrzne.