Měli jsme možnost vyzkoušet nošovickou novinku nejen na cestě z automobilky do Prahy, ale i na mrazivých středočeských cestách. Od roku 2007, kdy se na trhu objevila první generace »í-třicítky«, udělal tento konkurent Volkswagenu Golf, Opelu Astra nebo Škody Octavia obrovský krok vpřed.

Dojem

V první řadě je teď hezčí. Dost se podobá svému většímu sourozenci i40. Z karoserie čiší dynamika.

Pohodlí

Rozvor (tedy vzdálenost mezi přední a zadní nápravou), který rozhoduje o místě uvnitř, zůstal nezměněn. Délka narostla jen o 3 cm, šířka o půl a výška se dokonce o tři čísla zmenšila. Zdánlivě žádné velké změny, jenže... V interiéru máme pocit mnohem prostornějšího auta. Naprosto dostatečné je místo na zadních sedadlech, nejste-li zrovna »endokrinologická porucha«, kolena vás určitě tlačit nebudou.

Design

Je atraktivní, avšak funkční. Vše působí bytelně. Ocenili jsme i dostatečnou velikost tlačítek. Vše je velmi přehledné. Prostor pro zavazadla vzrostl o 38 litrů na 378 l. A to je velmi slušný výsledek. Navíc po sklopení zadních opěradel vytvoříte až 1316 litrů (dosud jen 1250) a co je důležité: Se zcela rovnou podlahou. Hyundai i30 se standardně dodává bez rezervy jen s lepicí sadou.

Spotřeba

Pod kapotou jsme měli benzinový přímovstřikový čtyřválec 1.6 GDI/99 kW. I bez turba podává motor slušné výkony. Auto bylo nezajeté, a proto jsme se spotřebě udávané výrobcem (5,7 l/100 km) nepřiblížili. Na to bychom potřebovali více času.

Jízda

Podvozek proti předchozí generaci pořádně vyzrál. Je sice stále trochu tužší, ale auto drží slušně kontakt s asfaltem. Tady je pokrok mezi oběma generacemi tohoto vozu nejmarkantnější. Hyundai i30 teď perfektně drží zvolenou stopu, auto se chová předvídatelně. Posilovač řízení může mít za pětitisícový příplatek nastavitelnou tuhost ve třech stupních. Ale už poloha Normal musí většině smrtelníků stačit. Líbilo se nám i řazení, jen jsme občas místo jedničky zařadili trojku – leží totiž hodně blízko sebe.

Cena

A za kolik nový vůz získáte? Hyundai i30 1.4 CVVT/73 kW s výbavou Trikolor můžou nejrychlejší zájemci pořídit už za 290 990 Kč.

Nezbývá než konstatovat, že se výrobci podařilo ve druhé generaci odstranit všechny nedostatky kritizované u prvního pokolení. A to opravdu není málo.

Cesta z Koreje do Nošovic

První generace Hyundaie i30 se začala vyrábět v roce 2007. Nejdříve v Koreji, od listopadu 2008 pak v Nošovicích. Druhá karosářská verze kombi se představila v dubnu 2008. Modernizaci vzhledu prodělal vůz v roce 2010, v této podobě najdete u prodejců poslední skladové vozy.

Ceny Huyndaie i30

Model Entry Trikolor
1.4i CVVT/73 kW 289 990 Kč 315 990 Kč
1.6i CVVT/88 kW nenabízí se 330 990 Kč
1.6 GDI/99 kW nenabízí se 345 990 Kč
1.4 CRDi/66 kW 349 990 Kč 375 990 Kč
1.6 CRDi/81 kW nenabízí se 395 990 Kč
1.6 CRDi/94 kW nenabízí se 415 990 Kč

Klady novinky:

+ výborný motor

+ velmi dobré jízdní vlastnosti

+ prostorný a kvalitní interiér

Zápory novinky:

- tvrdší odpružení

- horší odhlučnění podvozku

- omezený výběr příplatků pro základní výbavu

Článek vznikl ve spolupráci s časopisem Svět motorů

Fotogalerie
4 fotografie