Důvodem je zejména pokles objednávek na model Fabia z Německa, kde na začátku září skončila šrotovací prémie.

Škoda kvůli tomu již v úterý snížila počet vyrobených fabií z 1200 na 1000 aut denně. Podle firmy jsou důvodem odstávky hlavně organizační důvody.

Výroba se ve Škodovce zastaví ve čtvrtek 29. října a pátek 30. října. Vyrábět se nebude ani ve státní svátek 28. října, ten však automobilka tradičně využívá k inventuře. V současné době se ještě upřesňuje počet zaměstnanců, kteří se této inventury zúčastní. Celkem tak odpadne pět směn.

Pokles výroby fabií o 200 kusů denně by se nijak neměl promítnout do počtu kmenového personálu. Obavy však musí mít agenturní pracovníci, které Škodovka začala na začátku roku po zavedení šrotovacích prémií opět nabírat. "Pochopitelně se tento pokles může promítat do agenturního personálu. Nepromítne se to však do kmenového personálu ztrátou zaměstnání, protože jen hloupé firmy se rozhodnou narychlo propustit své lidi a potom je zase podivným způsobem nabírat. To není vůbec perspektivní," předseda odborů Jaroslav Povšík.

Server Ekonom.cz ve středu napsal, že Škoda Auto kvůli propadu prodeje aut s koncem šrotovného ve většině evropských zemí chystá znovu zavést čtyřdenní pracovní týden. Mluvčí automobilky Jaroslav Černý reagovaly slovy, že zavedení čtyřdenního pracovního týdne není na pořadu dne, je to jeden z možných scénářů v krizovém období.