Tak na tohle ještě pár let zapomeňte...

Je jisté, že auta za pár let nebudou řvoucí a nelibě vonící, ale budou tichá, bez zápachu... To je jistě dobrá zpráva pro majitele bytů s okny na výpadovku... Řidiči uvítají, že u benzinek (je možná na čase vymyslet označení pro veřejné zásuvky) už tolik nevykrvácí díky úsporným motorům, elektromotorům, vodíkovým pohonům...

No a všechny, které děsí šílená čísla statistik o nehodách a mrtvých, snad uklidní fakt, že vyspělá technologie postupně začne hlídat omylný lidský faktor a zasáhne, když se bude blížit nebezpečí. Posádka bude úplně vedle z toho, jak je myšleno na její pohodlí a hlavně zábavu po dobu cesty... Jak je vidět i na fotkách, auta budou mít ladné tvary, inspirované přírodou – neříkejte, že v maskách nevidíte velrybu, delfína nebo nějakého broučka. Ke slovu se – a to i uvnitř. Na palubních deskách byste marně hledali nějaké 'čudlíky' knoflíky a podobné ovládání – vše nahradí dotykové panely... Jaké to bude, řídit takový vůz? Na to si musíme chvíli počkat...


Mazda Kiora

Je to autíčko jak mořská vlnka. Její název v japonštině znamená 'čistá, průzračná'. Má nejen ladné tvary, ale i spoustu opravdu fantastických schopností. Při dešti je voda filtrována a pak zcela čistá skončí v termosce mezi sedadly – můžete se napít... Pod kapotou má zážehový čtyřválec s funkcí stop-start. Když zastavíte, motor se vypne a po sešlápnutí plynu pak díky elektromotoru zase naskočí.

Mazda Kiora
Autor: Foto pro Blesk – Mazda, Renault, Citroën, autorka

Mazda Kiora

Palubní deska u spolujezdce jakoby vyrostla z lián
Autor: Foto pro Blesk - Mazda, Renault, Citroën, Renata Vyšínová

Palubní deska u spolujezdce jakoby vyrostla z lián


Renault Ondelios

Právě v jeho masce někteří na první pohled vidí velrybu, která filtruje plankton... Bohužel ho na silnici nepotkáte, designéři si na něm pouze pocvičili svoji fantazii. Naznačil ale, že v budoucnu se bude dbát na dostatek místa pro posádku. Vůz má pod kapotou dvoulitrový turbodiesel, který doplňují dva elektromotory o výkonu 20 kW. Díky tomu má spotřebu jen 4,5 l na 100 km.

Ondelius bohužel na silnici neuvidíte
Autor: Foto pro Blesk – Mazda, Renault, Citroën, Renata Vyšínová

Ondelius bohužel na silnici neuvidíte

Masivní nástupní schůdek a dveře otevírající se nahoru usnadní vstup
Autor: Foto pro Blesk - Mazda, Renault, Citroën, Renata Vyšínová

Masivní nástupní schůdek a dveře otevírající se nahoru usnadní vstup


Citroën Hypnos

Kovově stříbrný Hypnos skrývá překvapivě duhový interiér – ten se dokonce zabarvením přizpůsobí vaší náladě. Kamera totiž nasnímá vaši tvář a odhadne, jak jste se vyspali... Jde o crossover s pohonem 4x4. Díky tomu, že se dveře otevírají od sebe a chybí středový sloupek, bude nastupování hračkou. Přední kola pohání dvoulitr HDi (200 k) a zadní elektromotor (50 k). Hypnos bude mít zrychlení z 0 na 100 za 9,4 sekundy a maximální rychlost je 212 km v hodině. Spotřeba je uváděna 4,5 l nafty.

Crossover Hypnos přivítá posádku duhovým interiérem
Autor: Foto pro Blesk - Mazda, Renault, Citroën, Renata Vyšínová

Crossover Hypnos přivítá posádku duhovým interiérem

Barvy auto automaticky ladí podle nálady řidiče
Autor: Foto pro Blesk – Mazda, Renault, Citroën, Renata Vyšínová

Barvy auto automaticky ladí podle nálady řidiče

Všechny ovládací prvky jsou dotykové
Autor: Foto pro Blesk - Mazda, Renault, Citroën, Renata Vyšínová

Všechny ovládací prvky jsou dotykové