Svět sice bojuje proti anorexii, ale v módním byznysu stále platí, že šaty nejlépe vynesou a nové trendy nejvíce zpopularizují vysoké, nadmíru štíhlé modelky. Ploché hrudníky nejsou na překážku, spíše naopak a kráska nesmí prezentovat sebe, svou postavu, ale vlastní jedinečnost promítnout do předváděné kreace.

Od modelky se vyžaduje přizpůsobivost, schopnost nejrůznějších výrazů. Její tělo je potlačeno, pozornost se soustřeďuje na oblečení... Tak velí pravidlo hry. Jenže pseudomodelka Mesarošová jej svou existencí na molu totálně popírá. Silikonovými ňadry číslo pět počínaje, omezenou schopností pochopit princip věci, konče.

Vulgarita škodí pověsti

V Česku léta působící Ukrajinka, absolventka Akademie designu v Kyjevě, Ruden, patří k hrstce tuzemských návrhářů, kteří jsou i v dnešní době schopni uspořádat fashion show. Mít na ně investice, zlomit potřebné sponzory. Zatímco většina ostatních oděvních výtvarníků rezignovala a nové kolekce komorně představuje při číši vína v obchodě. Možná tedy Ruden scházely na hvězdné topmodelky při poslední přehlídce prostředky. Nicméně otázka, proč zvolila Mesarošovou, visí i tak ve vzduchu.

Fotogalerie
8 fotografií

Natali Ruden, jejíž tvorbu lze v kreativitě a kvalitě srovnat s Beatou Rajskou (např. Osmany Laffita je o patro výš), na svém facebooku píše, že nové tuniky, koktejlové šatičky jdou na dračku. Já si to nemyslím – na dračku mohou jít dobré kousky z H&M či ze Zary, nikoli finančně náročná paráda Natali Ruden cenově srovnatelná s nabídkou světových značek v buticích na nedaleké Pařížské. Přesto si svou solventní klientelu Ruden vybudovala.

Bez ohledu na vkus smetánky, které se u Natali Ruden obléká, bez ohledu na hodnotu tvůrčí invence návrhářky, lze předpokládat, že si spolu s hadříky u ní dámy kupují i iluzi elegance, výlučné ženskosti, jejíž představitelkou pětadvacetiletá Mesarošová není a nebude. Ta je symbolem zlatokopky, která podnikavě omamuje silikonovými vnadami. Zrušila svatbu s o čtyřicet starším nešťastníkem, ale zásnubní prsten s briliantem za čtvrt miliónu si na ruce nechala. Spojovat s Mesarošovou svou tvorbu tedy Ruden neměla. Pořekadlo svůj k svému přece vždy v reklamě podvědomě funguje.