Jak správně postupovat při reklamaci zájezdu:

1) Problémy řešte s delegátem

Veškeré problémy během dovolené se snažte řešit už v průběhu pobytu s delegátem. „Cestovní kanceláře jsou při následné reklamaci v řadě případů výrazně ochotnější vyjít klientům vstříc, pokud byly vady na místě neprodleně vytknuty, a cestovní kancelář tak měla možnost na ně reagovat a případně zjednat nápravu,“ vysvětluje Petr Novák, právník ze společnosti Vašenároky.cz.

2) Sepište protokol

Aby bylo jasné, co vám vlastně vadí, sepište protokol o závadách a nechte si ho od delegáta podepsat.

3) Všechno foťte

V průběhu dovolené si pořizujte důkazy. Nejjednodušší je fotodokumentace všech nedostatků.

4) Sežeňte si svědky

„V případě problémů, které nelze fotograficky zachytit, jako například zápach či hluk, je vhodné vzít si kontakt na další hotelové hosty, které bude možné později využít jako svědky,“ radí Petr Novák.

5) S reklamací spěchejte

Po návratu z dovolené je zájezd nutné písemně reklamovat u cestovní kanceláře. A pozor! Běží vám čas. Na reklamaci máte jen jeden měsíc.

Na tohle nezapomeňte

* reklamaci pošlete doporučeně
* přiložte kopii protokolu sepsaného s delegátem
* přidejte fotografie, případně i výpovědi svědků
* cestovní kancelář musí reklamaci vyřídit do 30 dnů a informovat vás o jejím výsledku

„V případě, že cestovní kancelář svému klientovi odepře náležitou kompenzaci, doporučuji obrátit se na právníka nebo specializovanou společnost. Pokud ani po jejich výzvě nebude cestovní kancelář vstřícnější, nezbývá než na ni na základě zajištěných důkazů podat žalobu,“ uzavírá právník z Vašenároky.cz.

Nejčastěji reklamované destinace

* Řecko

* Turecko

* Tunisko

* Egypt

* Bulharsko

* Itálie