Realitní Kancelář Astoria z Karviné žádali manželé o zprostředkování koupě nemovitosti. Svůj dům tehdy prodávali s tím, že utržené peníze hned vloží do koupě nového. Při podpisu rezervační smlouvy dali realitce 150 tisíc zálohy. Prodej původního stavení se táhl, manželé chtěli, aby jim realitka prodloužila termín kupní smlouvy.

„Ta dvakrát souhlasila písemně, potřetí ústně. Právě proto ale začaly problémy. Později realitka tvrdila, že jsme porušili smlouvu my a že zálohu nevrátí,“ vzpomíná František Studník. Se svým trápením se poté svěřil Blesku a jeho právníkům z týmu Ombudsman Blesku. Ti mu poradili, jak má postupovat. Nebylo zbytí, se svým nárokem se musel obrátit na soud. Ten se táhl rok a půl, ale dopadl pro manžele Studníkovy z Dolní Lutyně nadmíru dobře.

„Přišli jsme sice o nervy, čas a o zdraví, ale spor jsme i díky Blesku vyhráli. Zálohu i s úroky realitka vrátila. A zaplatila ještě dalších 150 tisíc na nákladech řízení,“ ukazuje rozsudek důchodce. Peníze už mu realitka poslala na účet. Soud seznal, že podepsaná smlouva byla od počátku pro manžele nevýhodná.

Výkonný ředitel společnosti Vaše nároky.cz Oto Strmiska: Nemusíte se bránit sami

Ombudsman Blesku stojí vždy na straně svých čtenářů. A cesta k pravdě a spravedlnosti nemusí být klopotná ani finančně náročná. „U nás klienti za právníka neplatí,“ připomíná výkonný ředitel Oto Strmiska ze společnosti Vaše nároky.cz, která je úzkým spolupracovníkem Ombudsmana. Společnost se snaží pomáhat právě těm poškozeným, kteří by si právníka jinak dovolit nemohli. „U nás klienti neriskují ani v případě soudu, protože soudní náklady i případné náhrady prostistraně platí naše společnost. Lidé nám tedy mohou předat své problémy, a pokud to bude v našich silách, pomůžeme jim je vyřešit,“ dodává Strmisko. U soudu také potíže čtenářů často končí, neboť protistrany nerady dobrovolně nárok klienta přiznávají. „Spor se může táhnout delší dobu, poškození by se však neměli nechat odradit a za své nároky bojovat,“ říká Strmisko. A jaký je vzkaz pro čtenáře Blesku? „Z právního hlediska lze jenom doporučit, aby si lidé smlouvy vždy řádně přečetli a v případě, že se budou cítit podvedeni, se nebáli obrátit na právníka,“ nabádá Oto Strmiska.

Oto Strmiska

Realitka: Zaplatili jsme, ale…

Blesku se vyjádřil k případu Miloš Magur, zástupce Realitní Kanceláře Astoria: „Máme na věc radikálně odlišný pohled. Klient hrál na to, že se stal obětí, a my to jako zprostředkovatel koupě vidíme opačně.“

VIDEO: „Montážníci mi zpackali okna,“ nadává paní Dvořáková. Firma to odmítá

Video
délka: 02:07
1080p 720p 480p 360p 240p

„Montážníci mi zpackali okna,“ nadává paní Dvořáková. Firma to odmítá Blesk TV

Fotogalerie
4 fotografie