Na otázku, zda chce Praha pokračovat v projektu opencard, či nikoli, odpověděla primátorka vyhýbavě. "Zatím neuvažujeme, že bychom jeli jen touto jedinou cestou pořizování si jízdenek... samozřejmě máme i jiné plány, které v tomto okamžiku nechceme sdělovat," uvedla na dotaz ČTK.

EMS podle ní nechce prodat zdrojové kódy, které by Praze umožnily převzít správu systému. Mluvčí EMS Martin Opatrný tvrdí, že firma nechce prodat pouze zdrojové kódy, chce diskutovat i o prodeji licencí a autorských práv. "Chceme jednat o komplexním řešení," řekl.

Kartu opencard vlastní asi 1,2 milionu cestujících a vyšla na zhruba 1,35 miliardy korun. Praha má s projektem dlouhodobé problémy. Potýká se s údajně nevýhodnými smlouvami z minulosti. EMS kromě 170 milionů žádá po městě také další částku za technickou podporu systému v uplynulém půlroce. Konkrétní způsob, jak se město s dluhy vypořádá, Krnáčová neuvedla. "Jakým způsobem je možné narovnat tento nesoulad, budeme řešit s právníky," řekla. Závazky Prahy vůči EMS řeší soud.

Praha chce podle primátorky na dalším setkání s EMS řešit právě podporu systému, smlouva skončila vloni, EMS kvůli dluhům města od projektu odstoupila na konci ledna. "Požadavek EMS je paušál, my bychom rádi šli jinou cestou. Ustavíme soudního znalce a ohodnotíme tu práci, která souvisí s podporou," řekla Krnáčová.

Zda a jak dlouho bude opencard bez podpory EMS fungovat, není jasné. Problémy mohou nastat zejména pro žadatele o novou opencard. To po výpadku z minulého týdne připustila i Krnáčová. Dnes pouze zopakovala, že pro držitele opencard se nic nemění. "Naše stanovisko je stále stejné, za fungování opencard neručíme, určitě ne do doby, než Praha přejde od slov k činům," řekl Opatrný. Radní nedávno odsouhlasili částečný přechod na papírové kupony.

Deset minulých radních za TOP 09 a ODS a pět úředníků čelí kvůli projektu obvinění.