Papírové kupony budou pro cestující k dispozici od začátku března. Tehdy si lidé budou moci vybrat, zda budou jezdit na kartu opencard, nebo na kupon. "Cestujících, kteří vlastní opencard, se změna nijak nedotkne. A i noví zájemci o časový kupon si budou moc vybrat, zda ho chtějí dostat v tištěné podobě, nebo jako opencard," uvedla primátorka. Licencí pro vydávání karet má podle ní Praha v tuto chvíli dostatek.

Vedení města v úterý schválilo částečný přechod na předplatné papírové kupony. Co bude dál s problematickou kartou opencard, ale stále neřeklo. EMS tvrdí, že za bezproblémový chod systému ručí jen do konce ledna. Pokud se s městem nedohodne na podmínkách další spolupráce, odejde. Co nastane poté, není zcela jasné. EMS dnes Prahu také požádalo o schůzku v co nejbližším termínu.

Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) dnes na dotaz ČTK připustila, že mohou nastat problémy s vydáváním nových karet, stejně jako tomu bylo v polovině loňského roku. Praha je prý na tuto situaci připravena, konkrétní řešení ale Krnáčová neuvedla. Už ve středu zkolaboval portál pro on-line objednávání karet.

"Ke kolapsu může dojít kdykoli, ale také se nemusí stát nic, nikdo to není schopen predikovat," řekl v rozhovoru s ČTK mluvčí EMS Martin Opatrný. Firma se podle něj průběžně stará o bezproblémový chod systému. Pokud tomu tak od února nebude, může být systém ohrožen třeba hackerskými útoky nebo systémovými chybami. Problémy by pak podle Opatrného mohli mít i současní zákazníci.

Opencard musí v tuto chvíli používat cestující ve věku od 27 do 64 let. Mohou sice zvolit přenosné papírové kupony, ty jsou ale výrazně dražší než jízdné s opencard. Papírové kupony mohou k cestování používat studenti ve věku od 15 do 26 let. Ti mají zároveň možnost zvolit i opencard nebo kartu ISIC. K prokazování věku musí používat opencard děti od 6 do 15 let a senioři nad 65 let, kteří mají dopravu zdarma.