Rozhodnutí ÚOHS je z poloviny prosince loňského roku, pražská radnice se už proti němu odvolala. "Domníváme se, že to, za co jsme pokutu dostali, není správní delikt," řekl ČTK radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Předseda ÚOHS Petr Rafaj ČTK dnes řekl, že stavba Trojského mostu byla realizována ve zcela jiné podobě a podle zcela jiného architektonického návrhu, než jaký byl obsahem původní zadávací dokumentace na veřejnou zakázku. "Vybraný uchazeč tak pro zadavatele provedl stavební práce, které nebyly zadány v řádném zadávacím řízení dle zákona o veřejných zakázkách," uvedl Rafaj.

Server ihned.cz dnes uvedl, že magistrát hlavního města zaplatil kvůli vícepracím za stavbu mostu 1,3 miliardy korun. Původně měl stát méně než půl miliardy. ÚOHS údajně prověřuje i ostatní práce na tunelu Blanka. I tam dodavatelé dělali vícepráce, které stavbu prodražily o mnoho miliard.

Už bývalá rada hlavního města pod vedením Tomáše Hudečka (nyní nestraník, v klubu TOP 09) tvrdila, že firma Metrostav staví jiný most, než který byl naprojektován. Nemůže jí proto proplatit faktury. A z toho důvodu také vyvolala arbitráž. Arbitrážní soud rozhodl, že Praha má Metrostavu požadovanou částku zaplatit.

Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Projekt se prodražil minimálně o šest miliard korun, celková částka dosáhla téměř 37 miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o částky v řádu miliard korun.

vrn jhr jpt