První soupravy se v Praze zkušebně rozjely v úterý po 15:00 na lince číslo 9. Večer a dnes ráno se k nim přidalo několik dalších linek. Před 14:00 vyslal dopravní podnik na tratě i poslední zastavené tramvaje číslo 2 a 6.

K obnovení provozu v Praze přispělo počasí, mírně se oteplilo. "Všechno je v pořádku. Funguje to tak jako za normálních dnů," řekla ČTK a ČT Krnáčová po večerním jednání o situaci v dopravě na pražském magistrátu. V metropoli stále platí doporučení, aby lidé dávali pozor na pád větví či stromů. "Stále platí, aby se lidé vyhýbali stromům," upřesnila Krnáčová. Bezpečnější situace by podle ní mohla být už během čtvrtka.

Podle Krnáčové se ještě musí vyčíslit náklady ledovkové kalamity. Vypracovat by se také měla analýza, která by měla vyhodnotit situaci a přijmout podle ní nápravná opatření. Trvat by to podle primátorky mohlo zhruba dva týdny. "My se z toho poučíme a případné nedostatky budeme odstraňovat. Já si myslím, že jsme to zvládli velice dobře," řekla Krnáčová.

Zaměstnanci dopravního podniku pracovali na odstranění námrazy z trolejí celou noc. "Mechanicky očistili 340 kilometrů vedení," uvedl ředitel podniku Jaroslav Ďuriš. Podnik povolal do práce 250 lidí navíc, především řidiče autobusů. Do rána navíc technici dopravili zpět do vozoven zbylých zhruba 50 souprav, které ještě v úterý večer zůstávaly stát v ulicích. "Pamětníci podobnou situaci nepamatují za posledních třicet let," doplnil ředitel. Náklady podnik zatím nevyčíslil, nejvyšší položka ale bude za náhradní autobusovou dopravu.

Pražský dopravní podnik denně přepraví 3,3 milionu cestujících, z toho 1,6 milionu metrem, 914.000 tramvajemi a 836.000 autobusy, včetně příměstských spojů.