"Z iniciativy budoucího vedení města Prahy proběhla dnešního dne pracovní schůzka všech účastníků výstavby tunelu Blanky, tedy společností Satra, IDS, ČKD Praha DIZ a Metrostav. Zúčastněné firmy deklarovaly postup dle harmonogramu, který určuje termín zahájení zkušebního provozu na přelom března a dubna 2015," informoval ČTK Polák.

Podle účastníků schůzky je tento termín nutný pro dokončení komplexních zkoušek a řádné a bezpečné uvedení stavby do provozu. Polák už minulý týden ČTK řekl, že s prosincovým termínem otevření se při stavbě nikdy neoperovalo, vždy se počítalo s dubnem 2015. Budoucí primátorka Krnáčová nedávno prohlásila, že podle ní auta vjedou do Blanky až v březnu. "ČKD Praha DIZ se nikdy nezavázala k termínu otevření tunelu Blanka k 2. prosinci 2014," informoval dnes ČTK mediální zástupce firmy ČKD Praha DIZ Karel Samec.

Budoucí náměstek primátorky Dolínek považuje jednání za klidné a korektní. "Identifikovali jsme problémové body a řešení. Znovu se v této sestavě sejdeme ve druhé polovině prosince," řekl ČTK Dolínek.

Firma IDS po čtvrtečním rozpadu rozhodčí komise zvažovala, že stavbu opustí. "Po dnešním jednání s paní Krnáčovou, která nám slíbila, že město celý spor vyřeší dohodou, se vedení společnosti rozhodlo pokračovat v dokončovacích pracích na tunelu Blanka a s městem dále jednat," uvedl mediální zástupce IDS Pavel Kočiš.

Končící náměstek pražského primátora Jiří Nouza (TOP 09) před podzimními obecními volbami řekl, že komplex se otevře 2. prosince, kdy se slaví svátek Blanky. Na tomto termínu se prý magistrát domluvil s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ. Ve čtvrtek Nouza připustil, že tento termín může být ohrožen rozpadem arbitrážní komise řešící spor Prahy s IDS. V dnešním prohlášení uvedl, že Praha měla dostat od ČKD Praha DIZ nový harmonogram prací. Ten prý ale nedostala. "Tyto dvě skutečnosti tak zásadně ovlivňují určení dalšího harmonogramu a do doby, než obdržíme požadovanou analýzu společnosti ČKD DIZ, a.s., tak nejsme schopni garantovat splnění prosincového termínu," uvedl.

Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Termín politici několikrát odložili. Na začátku letošního října se otevřel Trojský most přes Vltavu, který je součástí komplexu. Náklady na stavbu se v průběhu let zvýšily o několik miliard korun, nyní jsou vyčísleny asi na 37 miliard korun. Problematické faktury řešil arbitrážní soud.