"Jestliže tam je jeden technik, který oživuje techniku za několik miliard, tak mi promiňte, to mi připadá úsměvné. Nenašel jsem motiv, proč to tak je," řekl Nouza. Firma ČKD Praha DIZ ale dnes televizi Prima sdělila, že na technologiích v Blance pracuje denně asi 70 lidí.

Náměstek primátora uvedl, že technici by měli pracovat v třísměnném provozu, tedy třikrát osm hodin na třech pracovištích. V tunelu se bude jezdit 24 hodin denně, proto Nouza prý nevidí důvod, proč by firma nemohla ve stejném časovém rozsahu testovat technologie tunelu. "Byl jsem na inspekční cestě, a když jsem viděl práci jednoho člověka v jednom z velínů a druhý chodí v tunelu..., tak mě to neuspokojilo. Také proto jsem nechal minulý týden vydat pokyn, aby již byly zahájeny komplexní zkoušky," řekl. Termín se podle něj dá stihnout.

"Děláme maximum proto, abychom veškeré své práce včetně zkoušek dokončili co nejdříve," řekl Primě mluvčí ČKD Karel Samec. Podle něj je ale nutné dodržet určité pořadí kontrol. "Nejprve se zkoušejí jednotlivé technologie, následují uzly, pak jsou předkomplexní zkoušky a následují komplexní zkoušky," oznámil Samec. V tunelu se testují různé krizové scénáře, a pokud by se objevily chyby, celý systém komplexních zkoušek by se zpomalil, uvedla Prima.

Firma ČKD Praha DIZ již dříve pouze uvedla, že 7. listopadu dostala pokyn k zahájení komplexních zkoušek. Stavební část tunelu byla dokončena již na konci září, stavební firmě Metrostav to nařídil rozhodčí soud, na který se firma společně s městem v minulosti obrátily.

Tunel Blanka, jehož výstavbu zadalo někdejší vedení města v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měl původně sloužit už v roce 2011. Na začátku letošního října se otevřel Trojský most přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu. Náklady na stavbu se v průběhu let zvýšily o několik miliard korun. Problematické faktury řešil arbitrážní soud.