Opencard, která slouží především jako tramvajenka, stála Prahu zhruba 1,35 miliardy korun. Praha měla závazky vůči původnímu majiteli projektu, firmě Haguess. Před časem je převzal nový majitel, firma EMS. Schválení rozhodčí smlouvy by umožnilo arbitráž ohledně dluhů za licence ke kartám za 34 milionů korun. EMS ale tvrdí, že by se tak vyřešila jen část dluhů. Podle mluvčího Martina Opatrného si totiž dohromady nárokuje 170 milionů korun.

Kvůli dluhům za licence ke kartám a za další služby padlo několik žalob. Arbitráž by podle města měla být rychlejší cestou k řešení problémů. Rozhodčí soud podobně projednává spory Prahy ohledně tunelu Blanka.

Co bude s kartou pocházející z éry někdejšího primátora Pavla Béma (ODS) dál, není zcela jasné. EMS v uplynulých měsících předložila Praze tři nabídky. Podle vedení města žádala nepřijatelnou částku blížící se 500 milionům korun. Hudeček nedávno ČTK řekl, že město připravuje novou a údajně levnější kartu. Končící rada podle něho její zavedení schválí jen se souhlasem nových radních. "Pokud s tím nebudou souhlasit, předám jim na ustavujícím zastupitelstvu desky s řešením situace, ať sami rozhodnou," uvedl na dnešní tiskové konferenci končící primátor Hudeček.

Kartu opencard si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Projekt je spojen s řadou problematických smluv. Vedení města se s nimi už dlouho neúspěšně vyrovnává. Za prodloužení jedné ze smluv, na níž bylo pokračování opencard závislé, čelí obžalobě deset bývalých i stávajících radních za ODS a TOP 09 a pět úředníků.

V kauze opencard už bylo jiných pět úředníků odsouzeno. Občanské iniciativy i některá média upozorňují, že skuteční strůjci projektu zůstávají nepotrestáni.