Zhruba na hodinu se v Praze přerušila doprava od Klárova po Palacké náměstí až Štefánikův most. Už po půl šesté například Revoluční ulicí proudily davy lidí. Nejlépe měl být ohňostroj podle scénáře vidět z Dvořákova nábřeží, Čechova mostu a Pařížské ulice.

Aby měli lidé co největší zážitek, zcela obsadili mosty i přilehlá nábřeží. Ohňostroj se nad Vltavou rozzářil přesně v šest hodin večer. Dříve se novoroční ohňostroj v Praze odpaloval i ze Střeleckého ostrova. Ochranáři to však kritizovali, protože rachejtle plašily vodní ptactvo.

Lidé si hudební doprovod pouštěli z mobilních telefonů na rádiu, tak jako Jan Doležal z Prahy, který na nábřeží přišel s rodinou. "Zajímavý byl začátek, kde ohňostroj korespondoval s rytmem, a pak jak gradoval. Závěr se povedl," řekl ČTK. Na novoroční ohňostroje se prý chodí dívat každoročně. "Myslím si, že každý rok je hezký. Efekty se mění a zlepšují. Letos byly jiné než v minulosti," míní.

Paní Jitka přijela z Benešova, výlet podle svých slov spojila i s novoroční procházkou po metropoli. "Zaujala mě barevnost ohňostroje a barevné hodiny, které jakoby naznačoval. To bylo docela originální," líčila dojmy.

Ohňostroj pojmenovali autoři jako Stroj času, což je původní název metronomu na Letné z roku 1991. První tři obrazy show připomněly vybraná období 20. století, čtvrtý 19. století a v pátém se ohňostroj zase vrátil do současnosti. Jednotlivé části oddělilo tikání hodin a gong.

K prvnímu obrazu na téma sametové revoluce autoři přiřadili kromě hudby Johna Williamse Victory Celebration také zvukový záznam dobového vysílání Československé televize. Bylo poznat, že efekty zářily v národních barvách - červené, modré a bílé. Autoři show také zařadili vzpomínku na osmdesátá léta s písní Poupata od Michala Davida.

Na spartakiádní cvičení upomenula i červeno-zelená choreografie pyrotechnických prvků. Naopak například čtvrtý obraz doprovodila symfonie z Nového světa od Antonína Dvořáka. Závěr nazvaný "Blýská se na lepší časy" odkázal na současnost. Doprovodila ho skladba Europa do americké kapely Globus. Pompézní finále v zářivých barvách mělo ukázat Evropu jako jeden celek a pozici Čechů v ní.

Šárka Mrázová mal