"Věříme, že se tato technologie stane standardem v českých domácnostech, že televize přestane být pouze pasivním médiem," uvedl Lukáš Hnilička, technický ředitel Óčka.

Projekt Óčkovyber se uskutečňuje ve spolupráci se Supraphonline. Stahování nebo přehrávání hudby a videa umožňují v Česku také další internetové servery. Naposledy záměr prodávat či pronajímat hudbu v Česku oznámil na začátku října americký internetový gigant Google.

Televize Óčko vznikla v roce 2002, v prvním roce se jmenovala Stanice O, od září 2003 nese jméno Óčko. Současná TV Óčko, kterou vlastní mediální skupinu Mafra, vysílá celoplošně ve třetím multiplexu. První měsíc po loňském zahájení celoplošného vysílání televize téměř zdvojnásobila podíl na sledovanosti, když v denním průměru zaujala 0,72 procenta dospělého publika.

Podle deníku E15 televize v roce 2011 zvýšila ztrátu na 13 milionů ze třech milionů korun o rok dříve. Tržby televizi v tom roce klesly na 81 milionů ze 121 milionů v roce 2010. Největší část programu TV Óčko tvoří videoklipy.