"Jedná se o vize zčásti surreálné a zčásti zaměřené na odcházející atmosféru městské periferie spojenou se Singerovým milovaným Smíchovem, k němuž je připoután magickým vztahem. Za jeden z klíčových obrazů můžeme považovat Nočního chodce," uvedl Šimon.

Díla Michala Singera podle něj nezapřou syrovou inspiraci prací Pavla Brázdy a emocionální minimalismus Ivana Sobotky. Jsou však výslednicí vlastní zkušenosti se syrovou skutečností, která byla tak tíživá v šedi končícího socialismu.

Singer (1959) studoval filozofii na Karlově univerzitě v Praze, aby až do začátku revoluce paradoxně působil v dělnických profesích. V devadesátých letech stál u zrodu týdeníku Respekt a podílel se na jeho grafické podobě, stejně tak spolupracoval s redakcí Revolver Revue.

Výstava ve Wortnerově domě Alšovy jihočeské galerie potrvá do 25. ledna.