"Na budově budou provedeny v následujícím měsíci pouze běžné údržbové práce, které se dotknou pláště objektu. Konkrétně půjde o nátěr části fasády pod krytým perónem, nátěr oken a kovových prvků," uvedl Šťáhlavský. Náklady budou necelý půl milion korun.

České dráhy chtějí starou výpravní budovu spolu s dalšími nádražími včetně pozemků prodat Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), rozhodnuto však stále není. Generální ředitel SŽDC Pavel Surý v červnu přislíbil, že historická budova se statutem kulturní památky musí být v rámci modernizace železničního uzlu v Ústí a udržovacích prací opravena, přinejmenším její vnější plášť, a v dalších letech by měla následovat celková rekonstrukce budovy.

Podle červnových plánů by v objektu mohl být umístěn celý archiv SŽDC. Ústecká radnice by ráda v objektu viděla čekárnu a restauraci, aby bylo zajištěno zázemí pro cestující. S vlastním návrhem přišli také železniční modeláři, prostory by jim mohly sloužit pro klubovou činnost i stálou expozici modelů a kolejišť. Nádraží stojí uprostřed kolejí a není k němu přístup autem, pouze podchodem, proto není vhodné pro komerční účely. Pro odbavení cestujících bude sloužit nová výpravní budova na kerhartické straně.

České dráhy původně chtěly nádraží zbourat. Proti tomu se postavila část veřejnosti a dosáhla toho, že objekt byl v roce 2010 prohlášen kulturní památkou. Od té doby vlastník do budovy neinvestoval, objekt ovšem není v havarijním stavu.

Nádraží v Ústí nad Orlicí z roku 1874 patří k nejstarším staničním budovám v Česku. Vzniklo podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Budova na půdorysu H s kamennými římsami je postavená z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva. Je zajímavá mimo jiné tím, že je průchozí, aby mohli výpravčí i cestující procházet na obě strany kolejiště.