Call centrum ve věznici provozuje společnost A-GIGA, která už dříve odmítla možnost, že by porušovala povinnosti při nakládání s osobními údaji. Ochránci dat nyní firmě dali zapravdu, přičemž výsledek jejich kontroly je pravomocný.

"Vězni k osobním údajům volaných občanů nemají přístup - volání se děje na základě automatického vytáčení čísel. Na základě zájmu volaného o nabízenou službu telefonního operátora, přičemž volaný vězni není znám, je komunikace, kterou naváže vězeň, okamžitě předána do části call centra obsluhované běžnými civilními zaměstnanci," uvedla Štěpánková. Zdůraznila, že s volaným člověkem pak jednají výhradně tito civilní zaměstnanci, kteří jsou vázáni povinností mlčenlivosti.

Mluvčí připustila, že vězni při práci používali do května letošního roku poznámkové sešity. Přesto prý ale žádné údaje nemohli z pracoviště vynést, protože po každé směně procházejí přísnou osobní prohlídkou.

Doplnila, že příležitost k práci v telefonním centru dostávají vězni za zásluhy. Výběrem prošlo zhruba 30 z 430 zájemců, kteří následně absolvovali proškolení v navazování komunikace.