Podle Kopala jde o rozdílný pohled na případ. Advokáti obžalovaných tvrdí, že jde o dva případy, jednak pád mostu, jednak náraz vlaku do jeho trosek. S tím Kopal nesouhlasí. "Od počátku případ vnímáme jako jeden skutkový děj. Činností stavebních firem spadl most a do něj pak narazil vlak," uvedl.

Hlavní líčení je spíše slovní přestřelkou, která se dnes týkala například výčtu spadlých mostů. "Společnosti Bögl a Krýsl padají mosty jako nyní na podzim hrušky ze stromu," řekl dnes při jednání advokát Petr Grobelný, který zastupuje jednoho z obžalovaných pracovníků dnes už neexistující společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava (ODS-DSO, nyní Eurovia). Narážel tak na nedávné neštěstí ve Vilémově na Havlíčkobrodsku. I tam se zřítil most, na kterém pracovala společnost Bögl a Krýsl.

Právník firmy Radek Ondruš okamžitě oponoval. "Eurovii v Ostravě mosty padají taky," řekl. Myslel tím mosty na dálničním přivaděči v Ostravě- Přívoze, kterým podle Ředitelství silnic a dálnic hrozí uzavření kvůli vychýlení. Vše se pokoušel korigovat předseda senátu Jaromír Pšenica. "Pak budete mít prostor spočítat, komu co spadlo," snažil se obhájce uklidnit.

Podobné spory vyvolávají i někteří předvolaní soudní znalci. Dnes například znalec v oboru bezpečnosti práce Petr Osička, kterého jako svědka navrhnul obhájce společnosti Bögl a Krýsl Ondruš. Další advokáti se nejprve pokoušeli zpochybnit jeho odbornost. Vadilo jim, že by se měl vyjadřovat ke statice podpěrné konstrukce. Na jejich stranu se zpočátku přiklonil i soudce. "Už se nám tady vyjadřoval i zemědělec. Z jeho posudku vyplynulo, že to spadlo, protože to bylo pokažené," řekl předseda senátu.

Nakonec ale Osičku promluvit nechal. Ten řekl, že nikdo z obžalovaných podle něj není za pád mostu odpovědný. Tvrdí, že vinu nesou manažeři společnosti ODS-DSO, kteří na stavbu poslali nekvalifikované pracovníky. "Kdyby tam byl kvalifikovaný člověk, mohl by rozeznat, že něco není v pořádku," uvedl Osička.

Vyjadřoval se stejně jako zástupce firmy Ondruš, který tvrdí, že na lavici obžalovaných by měli usednout i další lidé. Z řad osob odpovědných za stavbu, investici Moravskoslezského kraje a jiní. Teda i ti, kteří na trati bez omezení nechali jezdit vlaky.

Nehoda se stala 8. srpna 2008. Na železniční trať ve Studénce tehdy spadl rekonstruovaný silniční most a do jeho trosek narazil rychlík Comenius na trase z Krakova do Prahy. Na místě zahynuli čtyři ženy a dva muži, další dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo 95 pasažérů a škoda přesáhla 177 milionů korun.