"Během března jsme dostali 20 autobusů Iveco Urbanway a stejný počet autobusů SOR. Postupně je zařazujeme do provozu," poznamenal generální ředitel Miloš Havránek. Jelikož na koupi autobusů na plyn získal dopravní podnik dotaci, musí nechat stejný počet starých autobusů ekologicky zlikvidovat.

Autobusy dodané v březnu už mají také zdrsněný povrch plastových sedadel. U vozidel dodaných v lednu si totiž cestující stěžovali, že je hladký a kluzký. "Na jejich podněty jsme okamžitě zareagovali a s výrobcem sedadel jsme se dohodli na změně. Kluzké sedačky jsme chtěli mít už vyměněné, ale výrobce je zatím nedodal, takže je budeme vyměňovat v nejbližších týdnech," řekl technický ředitel Jaromír Holec.

V červnu už zbývá dodat pouze 24 autobusů, poté bude v Brně jezdit 62 vozů Iveco a 38 vozů SOR. Nákup 100 autobusů a stavba plnicí stanice ve slatinské vozovně stály dopravní podnik 516 milionů korun, na plničku a 88 autobusů získal dotaci. Nová vozidla by měla zlepšit ovzduší ve městě, všechna totiž splňují emisní normu Euro 6. Jejich provoz je také úsporný, proti naftovým vozům ušetří na kilometru 3,70 koruny.

V dubnu se Brno dočká po šesti letech také nových trolejbusů, které mohlo koupit díky dotaci. Za 400 milionů korun získá kloubové vozy Škoda 31Tr SOR a díky nim by měly zmizet autobusy z trolejbusových linek 25 a 26.