Většina Čechů dostává od svého zaměstnavatele příjem měsíčně, není tedy překvapením, že právě na 30 dní dopředu rozvrhuje své výdaje největší počet respondentů, konkrétně 35 procent. Druhým a třetím nejčastějším případem je plánování výdajů na nadcházející čtvrtletí, respektive rok (shodně 13 procent). Najdou se však i velmi zodpovědní lidé, kteří plánují výdaje i na deset a více let do budoucna. Minimálně na rok dopředu si pak rozvrhuje své výdaje více než pětina Čechů.

"S žadateli, kteří mají jasnou představu o výši úvěru a splátek, jež bezpečně zvládnou splácet, se naštěstí setkáváme stále častěji," komentoval výsledky výzkumu obchodní a marketingový ředitel Cofidisu Cyril Křůpala.

Průzkum také ukázal na odlišnosti v plánování mužů a žen. Zatímco nejvíce žen (45 procent) plánuje výdaje na měsíc dopředu, v případě mužů je to pouze 25 procent. Převahu mužů lze naopak vidět v plánování na delší časové období. Například na čtvrt roku dopředu plánuje výdaje 16 procent mužů a jen desetina žen. Minimálně s ročním předstihem pak plánuje výdaje čtvrtina mužů a jen necelých 17 procent žen.

Jako nejzodpovědnější se podle průzkumu jeví Češi s vysokoškolským vzděláním. Své výdaje plánuje do budoucna přes 95 procent z nich. U středoškoláků či dotazovaných s výučním listem se toto číslo pohybuje okolo 88 procent. Vysokoškolsky vzdělaní Češi také plánují svoje výdaje dále do budoucna. Minimálně na tři roky dopředu přemýšlí o toku financí přes deset procent z nich.