Za leden a únor prodej motorek klesl o 3,5 procenta na 1108 strojů. Nejprodávanější byla značka skútrů CF Moto, dále pak Honda, Maxon a Yamaha.

Podle Přibyla se trh pouze po předloňském výkyvu, kdy legislativa umožnila řízení skútrů do 125 ccm i držitelům řidičského průkazu na osobní auto, vrátil k dlouhodobým číslům. "Vedle skútrů, které tvoří asi 50 procent prodejů, se nejlépe prodávají motocykly pro cestování a pak stroje pro zábavu, jako například cafe racery," dodal.

Ceny motorek již letos po loňském skokovém zdražení kvůli oslabení koruny vůči euru příliš nerostou. Zdražují maximálně o inflační dvě až tři procenta, která si započítávají výrobci.

Motorky podle Přibyla přestaly být módou pro lidi s vyššími příjmy, ale kupují si je spíše ti, pro které jízda v jedné stopě znamená životní styl. Právě na tuto kategorii sází americká klasika Harley-Davidson. Ten letos přišel se zcela novou kategorií strojů Street 750 určených do města a pro mladé jezdce. V rámci letošní soutěže jim chce importér značky ukázat, že nová řada nabízí velkou míru individualizace. Celkem 17 regionálních prodejců má za úkol vytvořit přestavbu Street 750 a ty pak zařadí do hlasování veřejnosti i vedení H-D.

Vedle velkých expozic Hondy, Yamahy, Suzuki, H-D nebo BMW se na výstavě prezentuje například klasická britská značka Royal-Enfield se svým čtyřtaktním jednoválcem, nebo znovuobnovený americký Indian s novým modelem Scout. Motosalon potrvá do neděle, stejně jako konkurenční akce Motocykl v pražských Holešovicích, která sází hlavně na přehlídku přestaveb Bohemian Custom.

Motosalon nabízí i bohatý doprovodný program. Celý pátek bude například zaměřený na začínající jezdce. Jednotlivé značky pro ně připravily doporučení na vhodný stroj a mohou si domluvit školení v rámci školy bezpečné jízdy. Například firma Bezpečně na motorce podle spolumajitele Romana Jakovce letos nabídne 70 dní kurzů včetně školy jízdy v terénu.

V Česku je podle Sdružení automobilového průmyslu registrováno přes jeden milion motocyklů s průměrným stářím přes 32 let.