"Podporou pro vodní dopravu se zabýval Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny, na potřebě řešit situaci se shodli i sociální partneři na tripartitě," uvedl Raba. Podle něj je logické, že se nové vedení resortu k dotacím staví negativně, protože jakákoliv podpora je pochopitelně vnímaná negativně. Přesto ale věří, že se peníze pro rejdaře podaří od úřadu získat. Vyjádření ministerstva ČTK shání.

Slíbená dotace měla být rozdělená do dvou částí, 50 milionů mělo směřovat na opravy povodněmi poničené říční infrastruktury, zejména přístavů a zbylých 200 milionům provozovatelům lodí. Část z těchto peněz měla rejdařům pokrýt ztráty za období, kdy nebylo možné plout kvůli veliké vodě a další část za období sucha, kdy se naopak nedalo plout kvůli nízkému průtoku vody v Labi.

V současnosti je v provozu v Česku 50 nákladních lodí, říční doprava zaměstnává necelých 2000 lidí, včetně opravářů a dalších profesí dodávajících služby pro potřeby říční plavby. Na opravy škody po povodních ministerstvo přispívalo i v jiných druzích dopravy. Podílelo se na opravách silniční i železniční infrastruktury, ve dvou vlnách přispělo i obcím na obnovu místních komunikací.

cfr mal