České dráhy uzavřely s vítězem smlouvy poté, co oba tendry přestal zkoumat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Případy se zabýval na základě podnětu rumunské společnosti ELECTROPUTERE VFU PAŠCANI SA. Firma se svým podáním neuspěla. Obě rozhodnutí jsou už pravomocná. "Žádné další řízení týkající se těchto zakázek na ÚOHS neprobíhá," řekl dnes ČTK mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Všechny modernizované vozy budou schopné jet rychlostí 200 kilometrů v hodině a budou klimatizované. "Při rekonstrukci bude podle jednotlivých typů vozů provedena oprava nebo výměna interiérů, čalounění nebo kompletně celých sedaček a stolků. Instalovány budou nové koberce. Zcela nově bude dosazen audiovizuální informační systém a elektronický rezervační systém a Wi-Fi zařízení pro provoz internetu," uvedl v tiskové zprávě Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

"Z provozních parametrů bych vyzvednul výměnu centrálního zdroje energie, což zajistí vyšší spolehlivost vozů. Nejvyšší povolená rychlost vozidel zůstane 200 kilometrů v hodině," sdělil ČTK obchodní manažer Pars nova David Krmíček.

Balík rekonstrukcí byl rozdělen do dvou soutěží, v obou uspěla šumperská společnost, která doposud pro České dráhy modernizovala zejména regionální motoráky známé pod názvem Regionova. Část vozů z první zakázky, devět, bude podle Štěpána upravena pro přepravu handicapovaných cestujících a získají bezbariérová WC.

České dráhy dosáhly pětiletého prodloužení spolupráce s německými drahami Deutsche Bahn na lince do Hamburku vloni. Zájem o lukrativní spojení, které ročně využije na 1,1 milionu cestujících, měl i RegioJet brněnského podnikatele Radima Jančury. Státního dopravce měl na trase vystřídat už v roce 2013. Nástup soukromé společnosti na tuto trať se ale několikrát odložil kvůli potížím s nákupem a financováním potřebných vozidel.

Škodu Transportation vlastní devět českých fyzických osob. Jsou to manažeři skupiny - Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek, Tomáš Ignačák a Michal Kurtinec. Do skupiny patří v ČR vedle Pars nova Šumperk plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll.