"Vzhledem k výši slev, které dosahovaly až 83 procent, jsme ze strany zákazníků zaznamenali obří zájem. Dokazuje to například skutečnost, že necelou hodinu po začátku akce se zcela vyprodaly některé položky," uvedla ředitelka Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Obrat e-shopu Mall.cz se oproti čtvrtku dnes zvýšil o 50 procent. "Rozhodli jsme se kvůli tomuto zájmu, že akci prodloužíme do neděle," uvedla mluvčí Michala Gregorová.

Na Alza.cz, kde slevové akce začaly již v pondělí, se nejrychleji prodávají doplňky a příslušenství k počítačům a elektronice a tablety a telefony. "S nárůstem obratu v průběhu prvních čtyř dní trvání akce Black Friday jsme nadmíru spokojeni, navíc s každým dalším dnem běžícího Black Friday obrat roste," uvedla mluvčí Šárka Jakoubková.

Černý pátek v tradiční podobě je v USA v kamenných obchodech spojen se zábavou a nákupním šílenstvím, kdy v určitou hodinu jsou zákazníci vpuštěni do obchodu a soutěží mezi sebou o to, kdo rychleji doběhne k nabízenému zboží v akci, jehož počet je limitován. Black Friday je vždy v pátek po Dni díkuvzdání.

"Mezi českými e-shopy i samotnými zákazníky se termín Black Friday už celkem vžil, určitě se do něj letos zapojí opět více e-shopů než vloni. Stále se však ještě nejedná o masovou záležitost, a e-shopy si tento výprodejový den řeší hodně individuálně," dodala Radka Haasová z srovnávače cen Heureka.cz. Kamenné prodejny se v Česku akce většinou neúčastní.