Ford v roce 2008 převzal problémovou rumunskou automobilku Automobile Craiova a před dvěma lety v její továrně zahájil výrobu modelu B-Max. Kvůli slabé poptávce však továrna již déle než rok každý měsíc na určitou dobu přerušuje produkci, píše agentura Reuters.

"Kvůli zajištění konkurenceschopnosti závodu a kontrole provozních nákladů je nezbytné uskutečnit další kroky k přizpůsobení objemu výroby současné poptávce na trhu," uvedla divize Ford Romania. "Vyžaduje to rovněž snížení pracovní síly," dodala.

Evropský automobilový trh se loni začal zotavovat ze šestiletého útlumu. Nadále však zůstává hluboko pod svým vrcholem z období před příchodem světové finanční krize.

Automobilka Ford se tento měsíc rozhodla vyměnit šéfa svých evropských aktivit, které se již několik let potýkají se ztrátami. Stephena Odella tak v čele evropské divize nahradí Jim Farley. Odell naopak vystřídá Farleyho ve funkci šéfa globálního marketingu Fordu.

Ztráta evropské divize automobilky Ford se v letošním třetím čtvrtletí více než zdvojnásobila na 439 milionů dolarů (téměř deset miliard Kč) ze 182 milionů dolarů před rokem. V celém letošním roce očekává divize ztrátu 1,2 miliardy dolarů.