Žalobci podali žalobu proti České republice u Stockholmského rozhodčího soudu při Stockholmské rozhodčí komoře v květnu tohoto roku na základě česko-britské dohody o podpoře a ochraně investic z roku 1992. Představenstvo soudu přijalo návrh MF, aby byl nárok rozdělen do dvou samostatných řízení. Následně rozhodl Sekretariát Stockholmského rozhodčího soudu 23. října, že nároky žalobců z procesních důvodů zamítá, neboť opakovaně nedošlo k uhrazení nákladů rozhodčího řízení.

"Ministerstvu financí se v důsledku stanovení úspěšné procesní strategie podařilo dosáhnout ukončení sporu již v rané fázi arbitrážního řízení. Jedná se o procesní vítězství nového interního arbitrážního týmu ministerstva financí," uvedl ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Anglia Auto Accessories uzavřela počátkem 90. let smlouvu o společném podniku nazvaném Sprint s družstvem invalidů Kyjovan. Nově vedení družstva ji ale prohlásilo za neplatnou. Verdikt ve sporu u rozhodčího soudu při Hospodářské komoře dal zapravdu britským investorům a přisoudil jim odškodnění 8,5 milionu korun. Výroba střešních nosičů pokračovala, Kyjovan však odškodnění nezaplatil. České soudy v tomto případě podle dřívějších informací od Busty nikdy nerozhodly o exekuci majetku Kyjovanu.

V roce 2000 pak pracovníci Kyjovanu zabavili ve skladech Sprintu zboží za 99 milionů korun, uváděla podle tisku žaloba. Když se přes policii zboží vrátilo, chyběly podle Busty věci za 70 milionů korun.