Zisk skončil pod odhady analytiků oslovených agenturou Reuters, kteří v průměru odhadovali výsledek asi 1,8 bilionu wonů. Celkové tržby společnosti se zvýšily o dvě procenta na 21,28 bilionu wonů. Akcie Hyundai po zprávě ztratily více než čtyři procenta.

Hyundai ale čeká, že ziskovost se v posledním čtvrtletí roku zlepší. Kurz wonu, který letos vystoupil vůči dolaru na maximum od globální krize roku 2008, v poslední době opět oslabuje a na trh zároveň přišly nové modely, které mají vyšší odbyt.

Celosvětový prodej automobilů Hyundai stoupl za první tři čtvrtletí o čtyři procenta na 3,62 milionu vozů a ve třetím čtvrtletí se zvýšil o dvě procenta na 1,13 milionu. Odbyt vozů české továrny u Nošovic za prvních devět měsíců roku stoupl meziročně o pět tisíc na zhruba 233.000 a výnosy z prodeje se zvýšily o 1,2 procenta.

Akcie Hyundai se v letošním roce propadly už zhruba o třetinu a zaznamenávají nejhorší výkon ze všech velkých světových automobilek. Investoři výprodejem akcií firmy reagovali hlavně na to, že Hyundai Motor, sesterská Kia Motors a závod na výrobu autodílů Hyundai Mobis schválily v září koupi pozemku pro nové ústředí skupiny Hyundai Motor Group v Soulu za více než deset miliard dolarů (219 miliard Kč). U investorů to vyvolalo obavy z plýtvání, protože to byl více než trojnásobek odhadní ceny a dosud nejvyšší cena nabídnutá v aukci za jednotlivý pozemek v Jižní Koreji.

Hyundai po zveřejnění výsledků uvedl, že zvažuje výrazné zvýšení dividendy z letošního zisku, což by posílilo cenu jeho akcií. Firma ze zisku za loňský rok vyplatila dividendu 1950 wonů na akcii a celkem tím rozdělila zhruba 534 miliard wonů.

Hyundai Motor Group je pátou největší automobilovou skupinou na světě. Hyundai Motor v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, kapacita závodu činí 300.000 vozů ročně. Kia spustila v prosinci 2007 produkci osobních vozů u slovenské Žiliny.