Starší Fabii již v podstatě nelze objednat. "Dobíhá výroba již objednaných vozů. Zejména dodávky na zahraniční trhy," uvedl Baláž. České zastoupení Škody již dříve oznámilo, že Fabie vyprodalo a na několik set zájemců se nedostalo. Starší Fabia se vyrábí souběžně s novou generací a modelem Rapid na lince v Mladé Boleslavi.

Ve čtvrtek na autosalonu oznámí Škoda ceník Fabie hatchback a v pátek začne přijímat objednávky. Cenu kombi zveřejní později. "Již teď mohu říci, že půjde o nejpříznivější cenový rozdíl mezi hatchbackem a kombi u Fabie v historii," uvedl šéf české prodejní organizace Škody Luboš Vlček. U druhé generace byl rozdíl 15.000 Kč.

Nová generace Škody Fabia v provedení hatchback se začne prodávat v polovině listopadu a Combi se na evropských trzích objeví na začátku roku 2015. Jako první přijde do Česka, a to na konci ledna. Combi bude delší, širší a nižší proti předchozí generaci, v nabídce se poprvé u tohoto modelu objeví i panoramatická střecha.

Zavazadlový prostor nového kombi má objem 530 litrů, tedy o 25 více, než u předchozí generace. Zároveň je to nejvíce ve třídě. Po sklopení zadních sedadel objem vzroste na 1395 litrů. Sedadla se přitom skládají ve dvou krocích. Délka ložné plochy je až 1,55 metru.

Fabia Combi je o jeden centimetr delší a o devět centimetrů širší než předchůdce. Zároveň je o tři centimetry nižší. Hmotnost přitom klesla až o 55 kg. Příď vozu je identická s verzí hatchback, na zádi nechybí světlomety v charakteristickém tvaru písmene C. K dostání bude se třemi benzinovými a třemi dieselovými agregáty o výkonu až 110 respektive 105 koní.

Nový vůz v obou provedeních nabídne mimo jiné poprvé u Škody technologii MirrorLink, která umožňuje zrcadlit aplikace z chytrého telefonu, včetně navigace, na centrálním displeji vozu. Rozhraní SmartGate naopak dokáže určitá data přenášet do chytrého telefonu. K dostání bude i bezklíčové zapalování, dešťový a světelný senzor.

Do volitelné výbavy bude patřit Front Assistant s integrovanou funkcí nouzové brzdy City, která vůz dokáže automaticky zastavit a snižuje riziko nehod v koloně. Multikolizní brzda vůz po nehodě automaticky zabrzdí, aby tak zabránila následným kolizím. Počínající únavu řidiče pak rozpozná Driver Activity Assistant a při rozjezdu do kopce pomůže Hill Hold Control.

Kromě toho má nová Fabia pro země EU v sériové výbavě také elektronickou kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách také rozšířenou funkci elektronické uzávěrky diferenciálu, pro bezpečný průjezd zatáčkou.

Škoda Auto prodala od roku 2000 do letošního srpna přes 1,1 milionu Fabií Combi a celkově 3,5 milionu exemplářů modelu Fabia. Ten je tak po Octavii druhý nejúspěšnější v historii značky.