O potřebě zavedení takzvaného "cross-media" měření, které by představovalo jakousi jednotnou měnu na konferenci promluvil Daniel Grunt z FTV Prima. "Nejlogičtější je, aby se začalo na úrovni ATO a SPIR," uvedl Grunt s tím, že mezi televizí a internetem se rozděluje největší objem inzertních peněz. "Je to něco, co začíná startovat a co bude zásadně formovat mediální trh v příštím roce," uvedl Grunt.

Získání ověřitelných údajů cestou spojení panelů obou měření, tedy o sledovanosti televizí a návštěvnosti se přimlouvá i Nova. Podle ředitele sekce nových projektů Novy Petra Horáka bude důležité zahrnout kromě diváků také uživatele všech mobilních zařízení, tedy i tabletů a mobilních telefonů, a to nejen na celou domácnost, ale i na jednotlivé členy, aby data byla reprezentativní. "Musíte to také vysvětlit mediálním agenturám a klientům," dodal.

V minulém týdnu internetová firma Google zveřejnila zprávu o tom, že internetový server YouTube se stal nejsledovanějším televizním kanálem. Proti zveřejněným datům vedle komerčních televizí sdružených v ATO vystoupil i zpracovatel původní studie agentura TNS Aisa právě s ohledem na nepřípustné slučování dat z rozdílných zdrojů a rozdílných výzkumů bez dalších metodických úprav. Google v reakci mimo jiné upozornila na to, že na českém trhu neexistuje jednotný panel, a zákazníci proto nemají přístup k údajům za všechna média. Současně nabídla diskusi nad řešením této situace. "Snažíme se k tomu přepočítání přistupovat co nejvíce korektně," poznamenala Patrícia Neupauerová ze společnosti Google, která upozornila, že údaje byly přepočítány z uživatelské skupiny na celou populaci.