Letiště Charleroi nedaleko Bruselu prošlo od roku 2000 prudkým rozvojem. Umožnily jej především investice vlády ve Valonsku a působení irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair. Počet cestujících tak vzrostl ze zhruba čtvrt milionu v roce 2000 na loňských skoro 6,8 milionu. Podpora provozovateli letiště sice podle komise příznivě ovlivnila rozvoj Valonska, zároveň ale narušila konkurenční boj s jinými provozovateli letišť. Komise proto po Belgii požaduje, aby s těmito podpůrnými opatřeními skončila. Pokud se tak nestane, bude se požadovaná částka dál zvyšovat.

Státem investované peníze má vrátit i německé letiště Zweibrücken. To podle komise v podstatě dublovalo nedaleké letiště v Saarbrückenu a přidělená státní podpora je důsledkem toho v rozporu s evropskými pravidly pro přidělování státní pomoci.