Vítězná studie pojmenovaná Coupémotion vrací vzhled vozu slavné francouzské značky zpět k prvotní filozofii svého zakladatele a kombinuje design a techniku v unikátním lehkém sportovním voze.

Celkem se do soutěže přihlásilo 80 autorů. Vítěze ze zhruba 30 nominovaných finalistů z předních světových universit se zaměřením na dopravní design vybírali designéři automobilek Volvo, Jaguar, Ferrari, Citroen nebo čínské Qoros, kteří zároveň na konferenci vystupovali.

Záštitu nad soutěží měl šéfdesignér Škody Auto Jozef Kabaň. Škoda, která se věnuje podpoře mladých tvůrců, expozici obohatila výstavou projektů, které mladí čeští designéři ve spojení s automobilkou vytvořili.

"Auto Design Prague není jen prestižním společenským setkáním špičkových profesionálů. Chtěli jsme zprostředkovat možnost osobního kontaktu s výjimečnými osobnostmi všem lidem, kteří mají rádi dobrý design. Navíc má Česká republika skvělou automobilovou tradici a kulturu, a proto je Praha správným místem pro pořádání takové akce," uvedl šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling Radek Laube, který je jedním z pořadatelů celé akce.

Výroba osobních aut v Česku za osm měsíců meziročně stoupla o 11 procent na 817.343 vozů.