Ověřený náklad jako nástroj při jednání s inzerenty využívají všechny velké mediální domy. Menší tituly se zpravidla rozhodují podle toho, nakolik se jim tato služba vyplatí, případně ji využijí po kratší čas na zkoušku a inzerentům poté nabízejí vlastní údaje.

Ověřování prodaného nákladu v Česku zajišťuje kancelář ABC ČR, čteností se zabývá Media Projekt, který provádějí výzkumné agentury Median a STEM/MARK pro Unii vydavatelů. "Určitě to uděláme. Víme, že je to důležité speciálně pro mediální agentury, aby ta čísla měly k dispozici," uvedl Čásenský. Nejprve ale musí uplynout zhruba půlroční lhůta, aby se titul do projektů mohl zařadit.

Čásenský, který má za sebou téměř osmileté působení v čele MF Dnes, sestavil pro nový titul plán zatím na letošní a příští tři roky. V něm počítá se dvěma třetinami příjmů z inzerce a dále s prodejem partnerům nebo na stáncích. "Naplánovali jsme si postupný růst prodaných výtisků, stejně jako postupný vývoj inzertních příjmů. Pokud by to fungovalo podle plánu, tak ke konci druhého roku bychom měli být na bezpečné cestě," řekl šéfredaktor, což podle něj znamená být v černých číslech a vyrovnávat se s náklady, které stálo rozjetí titulu. Ty podle dřívějších vyjádření vyšly na jednotky milionů z vlastních zdrojů a od přátel.

Čásenský promluvil také o hlavním žánru časopisu, tedy reportáži. Je mi líto, že se postupně vytrácí. Je to jeden z nejkrásnějších novinářských žánrů, který dokáže přinést zážitek a informaci," poznamenal Čásenský.

V současné době má časopis náklad téměř 50.000, přibližně polovina jde partnerům, mezi něž patří Česká spořitelna, která měsíčník využívá pro své prémiové klienty. Další je letecká firma Travel Service, která měsíčník nabízí na svých linkových letech. Partnery jsou také Fincentrum a prodejce obleků Le Premiere. Spolupráce funguje také se společností Lufthansa.

Reportér je dalším titulem na vydavatelském trhu, který vzniká bez podpory velkého mediálního domu. Již v loňském roce začal vycházet tabletový Dotyk někdejšího šéfa Lidových novin a Economie Michala Klímy. V letošním roce přibyl portál Echo24.cz a související tabletový týdeník bývalého šéfredaktora Lidových novin Dalibora Balšínka.