ČT:D, která vysílá denně od 6:00 do 20:00, za celý rok vykázala průměrný divácký podíl 20,82 procenta dětí ve věku čtyři až 12 let. Nejvíce to bylo v prázdninových měsících, od letošního ledna podíl nespadl pod dvacetiprocentní hranici.

"V prvním roce vysílání dětského kanálu jsme odvysílali dvakrát více hodin premiérových pořadů pro děti z vlastní tvorby České televize, než tomu bylo ve srovnatelném období před zahájením vysílání Déčka, což je, i vzhledem k tomu, za jak rekordní čas nový kanál vznikl, velký skok," uvedl výkonný ředitel kanálu Petr Koliha.

Na "novou vlnu vlastní dětské produkce" poukázal také generální ředitel Petr Dvořák. "Kromě nových formátů, které pro Déčko vznikají, podporuje diváckou úspěšnost citlivý výběr z nabídky zahraniční tvorby, ale například i restaurování a modernizace klenotů dětské pohádkové školy a animace," dodal Dvořák.

Dnešním dnem začíná Déčko představovat podzimní novinky, mezi nimi například výuku angličtiny s Hurvínkem, nevážný pořad o vážné hudbě s Adamem Mišíkem Filharmonici na ulici nebo hudební formát s kapelou Chinaski Písničky doktora Notičky.

ČT:D začala vysílat loni na konci prázdnin na společném vysílacím kmitočtu s kulturním kanálem ČT art. Je určena dětem od čtyř do 12 let. K sedmi pilířům vysílání patří hraná a animovaná tvorba, zábavné vzdělávání, magazíny, zábavné a soutěžní pořady, zpravodajství a publicistika, sport a cvičení.