Nová Fabia působí sportovněji, v přední části dostala zvýrazněnou masku chladiče s ostře řezanými světlomety, výrazně tvarovanou kapotou s dvěma charakteristickými prolisy po stranách a šířku zvýrazňující mlhové světlomety. "Pro novou generaci jsou charakteristické vyvážené proporce, krystalické tvary a ostré linie," uvedla Škoda. Model bude možné uvnitř i z vnějšku upravit podle přání zákazníků.

Nová Fabia bude s konkurencí bojovat velkým kufrem, dostala také nové, úspornější motory. Objem zavazadlového prostoru zvýšený o 15 litrů proti předchozí generaci na 330 litrů má být největší ve třídě. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru u Fabie až na 1150 litrů.

Interiér se i přes zkrácení délky vozu o osm milimetrů o necelý jeden centimetr prodloužil na 1674 mm. Šířka interiéru ve výši loktů na předních sedadlech se zvětšila o dva centimetry na 1401 mm.

Poprvé ve voze značky Škoda bude v novém modelu Fabia využita technologie MirrorLink, která přenáší aplikace chytrého telefonu na displej palubního zábavně-informačního systému. Další funkce SmartGate naopak s využitím speciálních aplikací umožňuje zobrazovat konkrétní údaje o vozidle, jako je spotřeba paliva, průměrná rychlost nebo náklady na obrazovce chytrého telefonu. Data jsou přenášena bezdrátově pomocí Wi-Fi technologie. Novinkou je také například funkce mlhových světlometů jako odbočovacího světla.

Loni byla Fabia po Octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. V loňském roce jich prodala více než 200.000.

První generace Fabie se vyráběla v letech 1999 až 2006 a prodalo se jí 1,8 milionu kusů. Následovala druhá generace, které se dosud prodalo 1,7 milionu kusů.