"Bohužel se stávají případy, kdy vznikne konflikt a těžko se pak dokládá, na které straně je pravda," uvedl ředitel. Známé jsou i případy, které skončily napadením, ať už revizora nebo cestujícího. "Dokumentace celého průběhu přepravní kontroly bude ochranou obou stran," doplnil. Podobný systém podle něj používá dopravní podnik v Českých Budějovicích a počet stížnost poklesl o 90 procent. O podmínkách používání nahrávacích zařízení jedná podnik s Úřadem pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ).

Pražský dopravní podnik zaměstnává 150 revizorů, kterým v loňském roce na mzdách zaplatil přes 40 milionů korun. V roce 2013 přistihli kontroloři téměř 253.000 černých pasažérů. Podnik dle výroční zprávy na pokutách vydělal přes 136 milionů korun. Zhruba od poloviny načerno cestujících lidí se ale pokuty zatím vymoci nepodařilo.

Na otázku, kolik lidé celkově podniku na pokutách dluží, nebyl podnik schopen na dotaz ČTK odpovědět. "Vymáhání nezaplacených pohledávek je totiž průběžný proces, který byl v různých etapách činnosti podniku realizován různými způsoby, kdy se nejprve vymáhaly pohledávky vlastními silami, poté cestou advokátního zastoupení a v poslední době formou odprodeje pohledávek," uvedla mluvčí Aneta Řehková. Starší pohledávky navíc po uplynutý určité lhůty propadají. "Jednoznačnou odpověď proto nelze poskytnout," doplnila mluvčí.