Poslední červencový den se s devíti mrtvými zároveň řadí mezi nejtragičtější dny posledních let. Devět lidí na českých silnicích zemřelo například 9. února 2011 nebo 2. července a 4. listopadu 2010. Nejvíc lidí, a to 12, podle dostupných statistik za poslední čtyři roky zemřelo 9. července 2010.

O posledním červencovém dni zemřel řidič osobního auta na 83. kilometru dálnice D1 ve směru na Prahu. Pak zahynuli chlapec a dvě dívky ve věku 18 a 19 let při srážce kamionu a osobního auta u obce Kámen na Pelhřimovsku. Další obětí nehod byla spolujezdkyně z osobního auta, které se srazilo s nákladním autem v Ostřešanech na Pardubicku. Později po nehodě zemřelo také dvouleté dítě.

V podvečer se srazil italský autobus a osobní auto na silnici R6 mezi Novým Strašecím a Řevničovem na Rakovnicku. Tato nehoda si vyžádala jednu oběť a 15 zraněných. Mezi další mrtvé na silnicích patřili dva motocyklisté na Vyškovsku a Liberecku.

Významnou roli při čtvrtečních i červencových tragických nehodách podle Lercha hrály rychlost a nevěnování se řízení, které může způsobit třeba únava. Auta tak často končila v protisměru, nebo mimo silnice. "Nebýt toho tragického závěru, tak by měsíc červenec nedopadl úplně špatně," poznamenal Lerch.

V červenci podle Lercha na silnicích zemřelo zhruba 15 motocyklistů, kteří většinou buď nezvládli stroj, nebo je přehlédli ostatní řidiči. Další významnou skupinou usmrcených byli zhruba v deseti případech cyklisté. "Poměrně dost dopravních nehod byl pád cyklisty z kola, kdy mohlo výrazně sehrát roli počasí," doplnil Lerch.

V prvním pololetí letošního roku se v Česku stalo 40.098 nehod a zemřelo při nich 266 lidí, 1269 lidí bylo zraněno těžce a 10.983 lehce. Škody se při nehodách vyšplhaly na více než 2,2 miliardy korun. Počet mrtvých v pololetí meziročně vzrostl o 26, mírný nárůst policie zaznamenala i u počtu zraněných.

mar mkv