Zrezivělý kolos tažený dvěma remorkéry dnes ráno změnil kurz plavby, během níž dosud sledoval korsické pobřeží, a vydal se na otevřené moře. Poté minul ostrov Gorgona, který je vzdálen asi 35 kilometrů od přístavního města Livorno.

Společnost Costa Crociere, jíž Costa Concordia patří, sdělila, že plavba pokračuje svou maximální možnou rychlostí kolem dvou uzlů, tedy 3,7 kilometru za hodinu, někdy dokonce i o něco málo rychleji. "Jde to lépe, než jsme čekali," řekl agentuře ANSA zástupce firmy Alessandro Vettori.

Dvanáctičlenný tým na palubě vraku podle tiskových agentur v současné chvíli odhaduje, že do cílového Janova, vzdáleného od Giglia zhruba 350 kilometrů, dopluje v neděli nad ránem kolem 03:00 SELČ. Tempo přesunu se ale může zpomalit, protože výprava zatím proplula jen prvním, snazším úsekem cesty a teď nastoupila obtížnější část na otevřeném moři. Důležité bude počasí, problémy může přinést silný vítr nebo vysoké vlny.

Costa Concordia se na svou poslední plavbu vydala ve středu před polednem.

Posádky doprovodných plavidel věnují velkou pozornost tomu, aby z vraku neunikaly žádné chemické látky nebo zbytky paliva, které by mohly poškodit životní prostředí a mořský ekosystém. Mořští biologové na palubách těchto lodí doposud nic takového nezaznamenali.

Costa Concordia ztroskotala s více než 4200 lidmi na palubě u toskánského ostrova Giglio v lednu 2012. Příliš se přiblížila ke břehu, narazila na útes a začala nabírat vodu. Při neštěstí zahynulo 32 lidí. Ve městě Grosseto nyní probíhá proces s kapitánem výletní lodi Franceskem Schettinem, který je podle prokuratury za nehodu a smrt osob na palubě zodpovědný.