Kromě nočního vlaku, který má být částečnou náhradou za zrušený Excelsior, má přibýt po jednom páru vlaků z Havlíčkova Brodu do Brna, z Otrokovic do Luhačovic a z Olomouce do Šumperka.

"České dráhy od nás dostaly požadavek na necenění těchto vlaků. Nečekáme ale, že bychom výrazným způsobem navyšovali dotaci z ministerstva dopravy ve prospěch Českých drah," uvedl ministr. Na zavedení vlaků ministerstvo spolupracovalo se zvláštní komisí, ve které měli zasednout i zástupci veřejnosti.

Ministerstvo podle Prachaře řešilo i otázku napojení lázeňských měst na železniční síť. Nově by tak rychlíky měly zastavovat v Lázních Kynžvart na Chebsku, stále je v jednání požadavek ministerstva, aby v Kynžvartu zastavovaly soupravy pendolino, které pravidelně zajíždějí do Chebu a Františkových Lázní.

Náhrada za Excelsior, který do prosince jezdí z Prahy do Košic, má podle ministerstva dopravy spojovat hlavní město se Starým Městem a stavět v Pardubicích, Olomouci a v Přerově. V Pardubicích se má rychlík připojit k vlaku Jan Kašpar jezdící na trati Praha - Pardubice.