Příjmy z online reklamy stouply o 2,2 procenta a příjmy z tištěné inzerce o 3,7 procenta. Příjem z předplatného stoupl o dvě procenta a představuje nyní více než polovinu celkového příjmu společnosti. Čistý zisk firmy ale kvůli vyšším provozním nákladům klesl o 51 procent na 1,7 milionu dolarů.

"Poprvé za mnoho let jsme zaznamenali čtvrtletní růst příjmů u tištěné i digitální inzerce," uvedl v prohlášení Mark Thompson, šéf společnosti New York Times, který má pod sebou i stejnojmenný americký deník. Upozornil přitom na placená sdělení, tedy obsah, který je označen jako inzerce. List je zavedl v prvním čtvrtletí ve snaze pomoci zvýšit tržby.

Společnost ovšem upozorňuje, že prostředí inzerce zůstává nejisté a zisky by nemusely mít dlouhé trvání. Pro toto čtvrtletí společnost předpokládá meziroční pokles celkových příjmů z inzerce zhruba kolem pěti procent.

Problémy s inzercí mají noviny po celém světě. Čtenáři totiž začali číst zprávy v chytrých telefonech a tabletech a zadavatelé reklamy se k tištěným médiím obracejí zády, podotkl Reuters.