Naopak 46 procent bankéřů je celosvětově podle průzkumu přesvědčeno, že si nové banky zajistí významný podíl na trhu především díky specifickému přístupu k jednotlivým skupinám klientů.

"V Evropě převládá spíše obava z nových hráčů. České banky jsou v naprosté většině dcery evropských finančních domů, a jejich přístup tak bude obdobný. Pokud se nové banky specializují na konkrétní skupiny zákazníků, mohou v těchto segmentech získat zajímavý tržní podíl. Z hlediska celkové velikosti však bude trvat ještě dlouho, než se byť jen přiblíží velkým zavedeným bankám," uvedl odborník na bankovnictví PwC Martin Vurm.

Bankéři zároveň považují do roku 2020 za hlavní priority orientaci na zákazníka, přechod z tradičního bankovnictví na digitální, zjednodušení obchodního modelu a fungování bank, efektivní práci s velkými objemy dat, inovace a proaktivní řízení rizik. Nejvíce proto chtějí investovat do zlepšování klientských služeb, plnění regulatorních požadavků a zavádění nových technologií.