K růstu prodejů má firmě pomoci rozšíření místních výrobních kapacit i zvýšení počtu nabízených modelů. Během letošního roku se počet vyráběných modelů v Číně zdvojnásobí na šest. Novinky pro místní trh, tedy novou Octavii, Yeti a Rapid Spaceback, Škoda předvede v neděli na autosalonu v Pekingu.

"Jako nejsilnější trh značky Škoda a nejvýznamnější růstový trh na světě je Čína ústředním pilířem naší globální růstové strategie," podotkl předseda představenstva Škody Winfried Vahland.

Škoda Octavia se v Číně začne prodávat v květnu. Bude nabízená se dvěma efektivními benzinovými agregáty 1,4 TSI a 1,6. Výroba začne v závodě Volkswagenu v Šanghaji během jara. Vedle liftbacku bude Octavia k dostání i jako kombi a v provedení Scout.

Další novinkou pro čínský trh je vůz Rapid Spaceback, což je první model Škody v kategorii kompaktních hatchbacků. Poprvé se na čínském trhu představí vedle terénní verze outdoor i městská varianta modernizovaného SUV Yeti. Yeti má pro místní trh zvýšený rozvor náprav o šest centimetrů kvůli většímu prostoru na zadních sedadlech. Na přání se v Číně u yetiho montuje rezervní kolo na páté dveře. K dispozici bude se třemi benzinovými motory, a to o objemu 1,6 litru, nabízeným exkluzivně pro městskou verzi, a motory 1,4 TSI, nebo 1,8 TSI.

Škoda Auto přišla na čínský trh v roce 2007 právě s modelem Octavia předchozí generace. Od té doby automobilka v Číně prodala více než 1,13 milionu vozů. V roce 2008 následoval model Fabia a v roce 2009 Superb. Od roku 2013 je na čínském trhu nabízena ŠKODA Yeti, nejprve jako dovážený model a od konce roku 2013 jako vůz vyráběný v Číně ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. Přibližně jeden rok se v Číně nabízí kompaktní sedan Rapid.

V letošním prvním čtvrtletí dodala automobilka zákazníkům v Číně více než 62.000 vozů, což ve srovnání s prvními třemi měsíci loňského roku představuje nárůst o 7,5 procenta.