Boeing-777 se 8. března odklonil z trasy z Kuala Lumpuru do Pekingu a zamířil na jih. Západně od australského Perthu se v minulých týdnech podařilo zachytit z moře signály, které by mohly pocházet z takzvaných černých skříněk letounu. Na tuto oblast se nyní soustředilo pátrání s pomocí ponorky amerického námořnictva Bluefin-21.

Poprvé byl tento výkonný mechanismus nasazen v pondělí, avšak po překročení povolené operační hloubky 4500 metrů musel být vyzdvižen. Data, která poskytl z této první mise, nepřinesla žádné poznatky o vraku, po němž se pátrá. Podruhé ho posádka australského plavidla Ocean Shield k pátrání nasadila v úterý večer.

Pětimetrová Bluefin-21 dokáže vytvořit sonarovou mapu mořského dna. Američtí odborníci odhadují, že zmapovat oblast vytyčenou zachycenými signály může trvat až dva měsíce.

Australští představitelé, kteří pátrací akci koordinují, jsou si jisti, že se letadlo hledá na správném místě. Stále se analyzuje vzorek odebraný z olejové skvrny, která se našla poblíž prohledávaného místa.

Důvod, proč letadlo ztratilo kontakt se zemí a odchýlilo se od trasy není jasný. Spekuluje se o únosu, technické poruše, sabotáži i úmyslné akci pilota.