"Je to cool a trendy a děti to milují," řekl Darren Tristano, viceprezident společnosti Technomic, která se zabývá poradenstvím v pohostinství. Tablety otevírají prostor pro různé aplikace. Návštěvník restaurace Chicago Cut Steakhouse v Chicagu si může ve virtuálním vinném sklepě vybrat mezi 750 druhy vín.

Ve vteřině si může v iPadu vybrat podle ceny či země a oblasti původu, prohlédnout si fotografii láhve, získat informace o chuti, složení a dokonce vinohradu, odkud víno pochází. První investice do 40 kusů iPadů byla sice vysoká - jeden stál asi 700 $, tedy asi 13.000 Kč. Prodej vín se však zvýšil o 20%.

Video
délka: 00:48.00
480p

V restauraci dostanete místo lístku iPad Youtube.com

iPad se stane nutnou součástí restaurací

Řetězec Au Bon Pain používá iPady v šesti ze svých 220 kaváren a plánuje další rozšíření. "Dosud jsme používali několikastránková menu, ale to všechno je pryč," řekl Ed Frechette, viceprezident marketingu společnosti. Podle Adama Kidrona z newyorské společnosti 4Food se výběr jídel a nápojů pomocí tabletu rozšíří v budoucnu natolik, že se stane normou. Nebude prý již "záležitostí libovůle, nýbrž nutností".

Pro Patricka Eldrona, šéfa firmy orderTALK, která se zabývá instalací online objednávacích systémů v restauracích, spočívá hlavní význam iPadů v restauracích v budování vztahu se zákazníkem, a to prostřednictvím digitálních dotazníků či připomínek zákazníků ve formě e-mailů. "Máte k dispozici vysoce hodnotná data o zákaznících, jak často jedí, co si ten který zákazník rád objednává." Navíc lze přes iPad uskutečnit online platbu, což vše usnadňuje a urychluje.