Příval Warhammer 40K videoher nekončí a je to jenom dobře. Na rozdíl od PC jich na konzole tolik nevyšlo. Po nedávné a lehce nadprůměrné akci Space Hulk: Deathwing Enhanced Edition, která je týmovou střílečkou z první osoby, tu máme propracované akční RPG ve stylu Diablo III: Ultimate Evil Edition, jehož hlavním hrdinou se stane vámi vytvořený inkvizitor.

Na výběr máte třídy křižák, asasín a psyker, z nichž má každá své vlastnosti. Ty můžete upravit a vylepšit dalším zaměřením inkvizitora. Útočí se zblízka i zdálky. Lze se i krýt. A kdo že to jsou inkvizitoři sloužící Impériu nemrtvého Císaře? Jde o vyšetřovatele nejrůznějších záhad, kteří jsou zároveň soudci, porotou a katy. Váš inkvizitor je povolán k dávno ztracené a zničehonic znovuobjevené klášterní vesmírné lodi Martyr.

Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr pro PlayStation 4.

Co se na ní stalo, je nejasné. Její chodby jsou zamořeny kacíři a zplozenci Chaosu. Vaším úkolem je zjistit, co se stalo a zrůdy vyhladit. A než se vám to podaří, uplyne hodně dlouhá doba. Po úvodu se vám totiž otevře celý vesmír plný galaxií, které můžete prozkoumat. Na mnoha planetách vás čekají stovky úkolů a misí – některé vyprávějí příběh kampaně, jiné jsou vedlejší a nabízejí dobré příležitosti získat nové zbraně, výbavu a zkušenosti.

Po krku vám půjdou vesmírní mariňáci Chaosu, démoni a nejrůznější monstra. Licence Warhammeru 40K byla využita parádně. Jeho fandové se budou tetelit blahem, až budou řezat Nurgleho morové hordy na kusy rotomečem na kusy. Postupem času si vylepšíte svého inkvizitora na nelítostného zabijáka a budete hrát dál a dál, aby byl ještě silnější a nebezpečnější.

Do hry můžete pozvat i kamaráda a zahrát si společně. A to v offline i online podobě. Hrát však můžete pouze vedlejší mise, ty z kampaně ve více lidech spustit nelze a to je velká škoda. Přítomný je i režim, v němž se hráči utkají proti sobě, ale připojit se do něj je docela peklo. A i když se Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr hraje dobře a zábavně, nijak zázračně nevypadá.

Grafika není vyloženě ošklivá, ale je viditelně zastaralejší. Horší je to s frameratem, který není stabilní, často se trhá a padá pod snesitelnou mez. Akčnímu RPG ze světa Warhammeru se taktéž nevyhnuly technické chyby, několikrát jsem se zasekl, někam propadl a podobně. Hra tak rozhodně není dokonalá, k tomu má daleko, ale je zábavná a fanouškům temné sci-fi se jistě zavděčí, jako se zavděčila mně.

50 fotografií

Hodnocení Blesk.cz: 75 %

Propracované akční RPG