délka: 03:13
720p 360p

God of War trailer PlayStation

Příběh se odehrává mnoho let po vyhlazení Olympu. Atreova matka Faye zemřela a jejím posledním přáním bylo, aby byl její popel roztroušen na nejvyšší hoře v okolí. Kratos tak bere svého syna na životní dobrodružství, které se brzy mění v pořádnou řežbu. Minulost totiž hlavního hrdinu brzy dostihne. Svět severských bohů je navíc krutý a nebezpečí číhá na každém kroku. Je proto jen na Kratovi, aby Atrea naučil bojovat a postarat se o sebe. Je také jen na chlapci, zda přijme pravdu o otcově minulosti a rozhodne se, zda se vydá v jeho šlépějích.
God of War pro PlayStation 4.
God of War je pokračováním známé série i jejím restartem. Kratos je viditelně jiným mužem, než kterého jsme znali z předchozích dílů, které vyšly pro PlayStation 2, 3, PSP a PS Vita. Pořád je to bručoun, ale již není tak arogantní. Je starší, zkušenější i rozvážnější. Role otce ho změnila. Vztah Krata a jeho potomka je jedním z největších taháků nové hry, protože funguje skvěle, je uvěřitelný a hráče zajímá, co se mezi touto dvojicí stane dál. Jejich soužití není vůbec snadné, a zda si k sobě najdou cestu, zůstává otázkou až do konce hry.
God of War pro PlayStation 4.
Oproti předcházejícím dílům, ve kterých kamera snímala Krata z různých izometrických úhlů, se tvůrci rozhodli pro změnu. Tentokrát vašeho bijce snímá z pohledu přes rameno. Nový God of War tak vypadá i se hraje podobně jako nedávná akce Hellblade: Senua’s Sacrifice. Je však mnohem propracovanější a zábavnější ve všech směrech. Akce neubylo, kvůli zvolené kameře je ale herní tempo trochu odlišné a zabíjení nepřátel není tak zběsilé. Přesto je God of War řežba od počátku do konce. Tentokrát se v ní Kratos ohání magickou sekyrou Leviathan.
God of War pro PlayStation 4.
S tou nejenom, že může zmrazit protivníky, ale navíc se mu vrací po hodu do ruky jako Thorovi jeho kladivo. Toho lze využít nejen při bojích se zástupy nemrtvých Draugrů, trollů i dalších mytických tvorů, ale i při řešení jednoduchých hlavolamů. Kratos se samozřejmě dokáže ohánět i holými pěstmi, po ruce má vždy štít a oplývá ničivou zuřivostí. Není však na protivníky sám. Atreus mu kryje záda se svým lukem a šípy. Svými útoky může protivníky rozptýlit natolik, aby s nimi udělal jeho otec rychlý proces. Jindy zase on pomůže vyřešit hlavolam. Bez sebe neudělá jeden ani druhý ani krok.
God of War pro PlayStation 4.
Se změnou bojového stylu přišla i změna ovládání. K útokům se nepoužívají akční tlačítka, ale ta boční. Z nepřátel i explorací prostředí získáte různé předměty a peníze, za které si postupně budete u trpaslíků zlepšovat zbroj. Chválíme, že všechny změny jsou vizuální, takže když si necháte ukovat nové brnění, bude Kratovi zářit na hrudi. RPG prvky jsou příjemné a docela rozsáhlé. Samotný boj ale dokáže po čase nudit. God of War není krátkou hrou, než ji dohrajete, uplyne přes 20 i více hodin. Herní svět totiž není tak lineární, jak se zprvu zdá. Po čase jsou však boje repetitivní. Útočíte, bráníte, používáte kouzla, kombinujete ataky a tak stále dokola. Vizuálně je God of War nádherným dílem.
God of War pro PlayStation 4.
Prostředí je dechberoucí, modely postav detailní a tempo hraní hráč mnohdy sám zpomalí, když se bude rozhlížet po všech těch krásách kolem. God of War si ve vizuálu nezadá dokonce ani s jinou nádhernou PlayStation 4 exkluzivitou Horizon: Zero Dawn. Škoda však, že se hra při hraní v 4K rozlišení trhá. Doporučujeme zvolit raději stabilnější hru s nižším rozlišením. God of War je skvělý herní zážitek, cenná exkluzivita pro PlayStation 4 a povinnost pro všechny majitele této konzole. Hra má lokalizaci v podobě titulků, které by Češi jistě ocenili, kdyby byly větší. V současné podobě jsou vážně pidi. To snad změní patch. Slovo závěrem: tuhle řežbu si u všech bohů nenechte ujít.
71 fotografií

SÉRIE GOD OF WAR PŘEHLEDNĚ NA BLESK.CZ

Hodnocení Blesk.cz: 85 %