délka: 00:57
720p 360p

The Inpatient trailer PlayStation

The Inpatient se odehrává celých 60 let před Until Dawn a naskytuje tak hráči možnost zjistit, co se v sanatoriu Blackwood stalo. Příběh, atmosféra a lekačky jsou ostatně tím nejzajímavějším, co hra nabízí. Po pár minutách hraní totiž zjistíte, že až tolik nehrajete, a stejně jako v případě Until Dawn jde často spíš o interaktivní film než o videohru. Na dění však nahlížíte z pohledu první osoby, což vás vtáhne více do děje.

Ten identicky jako v Until Dawn ovlivňují vaše rozhodnutí. O slovo se opět hlásí efekt motýlích křídel. Podle této teorie může i malá událost, například zamávání motýlích křídel, ovlivnit markantně osud celé Země. V The Inpatient jde o odpovědi při rozhovorech, které lze díky povedenému a funkčnímu hlasovému ovládání i vyslovovat, a události, na které musíte rychle zareagovat, než bude pozdě.

Hororová videohra The Inpatient pro virtuální realitu PlayStation VR
Můžeme potvrdit, že vaše rozhodnutí ovlivní příběh. Konkrétně konec hry a to, kdo přežije a zemře. Na samotný průběh hraní však vliv příliš nemají. Hra je z 90 % stejná, ať se rozhodnete jakkoliv. To je škoda. Jako horor je totiž The Inpatient obstojný. Má hutnou atmosféru a lekačky během halucinací při prvním hraní vyděsí. Napodruhé, když je čekáte, logicky nikoliv. K opakovanému hraní se podle nás uchýlí většina hráčů.

Jednak kvůli odlišným koncům, jednak kvůli tomu, že je až tristně krátká. Za hodinu a půl je konec, ať se loudáte nebo loudáte. Pohyb je totiž neskutečně těžkopádný, až se cítíte jako pod sedativy. Ovládat hru lze DualShockem 4 i dvojící Move ovladačů. Druhá možnost je o poznání přirozenější a přesnější. Otáčení je ale pekelné s oběma. Co se technické stránky týče, je na tom The Inpatient rozporuplně.

Zvuk je velmi mocný. To on bude mít na svědomí vaši husí kůži a mrazení v zádech. Doporučujeme hrát se sluchátky. Pouze s nimi na uších si doma navodíte tu správnou atmosféru. Grafika je však ošklivá, před tím oči zavřít nelze. Známe technická omezení PlayStation VR, naše zklamání z nevzhledné vizuální stránky ale popírat nebudeme. Resident Evil 7: Biohazard vypadá i se hraje o poznání lépe.

The Inpatient už začátkem, v němž nabízí výběr pohlaví a barvy kůže, navozuje iluzi, že každé rozhodnutí bude mít zásadní vliv na hraní. Není tomu bohužel tak. Změny jsou malé. Navíc jde o titul, který i dvakrát dohrajete za jedno odpoledne. Původní Until Dawn je výrazně propracovanější hrou. Pokud se chcete při hraní ve virtuální realitě více bavit, sáhněte raději po arkádové kolejové střílečce Until Dawn: Rush of Blood ze stejné série.

36 fotografií

Digitální kopii hry poskytla k recenzi zdarma společnost Sony Interactive Entertainment Europe

Hodnocení Blesk.cz: 60 %