Když jej firma před osmi lety představila, zdálo se, že Kinect provede revoluci na poli hraní počítačových her a skutečně na nějaký čas ovládl konzole Xbox, nicméně postupně se zařadil mezi ostatní sice zajímavé technologie, nicméně nikoliv masové.

Drtivá většina hráčů i nadále používá klávesnici, myš, nebo herní ovladač.

Microsoft později zkoušel štěstí i v profesionální sféře a s Kinectem experimentoval třeba v nemocnicích, to se už ale na scéně objevil mnohem přesnější ovladač Leap Motion a na Kinect se začalo pomalu zapomínat.

Vize bezdotykového ovládání pomocí Kinectu:

Nutno podotknout, že stejný osud brzy potkal i Leap Motion, takže s odstupem let můžeme opět konstatovat, že z nových uživatelských rozhraní se prosadily vlastně jen dotyky a zejména multi-touch, který zcela nahradil staré tlačítkové telefony, a hlasové ovládání na telefonech, které postupně doplní hlasoví asistenti v další elektronice.

Původní technologie Kinectu ale vlastně také přežila – tak trochu, stál za ní totiž izraelský startup PrimeSense, kterého později koupil Apple. Jeho inženýři se podíleli na vývoji technologie pro odemykání nových iPhonů prostým pohledem do speciální kamery.